محیط‌زیست در خصوص مشکلات پردیس بی‌تفاوت است

معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: محیط‌زیست در مشکلات پردیس بی‌تفاوت است و به خاطر این بی‌اهمیتی مشکلات پردیس حل نمی‌شود به طوری که در بسیاری از نقاط کشور پهنه محیط‌زیست کم و اضافه می‌شود اما توسعه این شهرستان که جمعیت آن مانند یک استان بوده در گرو تصمیم این اداره است.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از خبرگزاری فارس، حشمت الله عسگری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مشترک با شهرستان پردیس در جمع‌بندی مشکلات و موارد مطرح شده ضمن تقدیر از مسؤولان، اظهار کرد: کار در پردیس بسیار سخت است زیرا ۸۵ درصد محدوده این شهرستان در منطقه حفاظت شده قرار دارد.

وی با بیان اینکه کدام عقل سلیم کار در این منطقه را به آینده موکول می‌کند، گفت: در چشم‌انداز جمعیتی پردیس ساکنان از ۳۰۰ به ۶۵۰ هزار نفر افزایش خواهند داشت، اما چه کسی تصمیم گیرنده است.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: محیط‌زیست در این خصوص بی‌تفاوت است به خاطر این بی‌تفاوتی مشکلات پردیس حل نمی‌شود به طوری که در بسیاری از نقاط کشور پهنه محیط‌زیست کم و اضافه می‌شود اما توسعه این شهرستان که جمعیت آن مانند یک استان بوده در گرو تصمیم این اداره است.

عسگری ادامه داد: نباید در این خصوص بی‌تفاوت باشیم زیرا گره بزرگی توسط محیط‌زیست ایجاد شده و باید جابه‌جایی پهنه محیط‌زیست در این شهرستان پیشنهاد شود در غیر این صورت این جلسات جزء حرص و جوش عایدی دیگری ندارد.

وی اضافه کرد: پردیس بسیار با ظرفیت است و اگر این مشکلات جمع نشود چند سال دیگر نمی‌توان هیچ کاری در این منطقه انجام داد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با تأکید بر اینکه اشتغال در پردیس بسیار خوب بوده و ۱۳ درصد بیش از تعهد خود در این حوزه عمل کردند، بیان کرد: مصوبه هیأت دولت برای این شهرستان بسیار خوب بوده اما به آن کم‌توجهی شده، زیرا ۸ هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق صنعتی این شهرستان ساماندهی می‌شوند.

عسگری تصریح کرد: ۱۰ ماه از این مصوبه گذشته و ۸ ماه دیگر تاریخ آن تمام می‌شود و باید هرچه زودتر به آن عمل کنیم، زیرا پیگیری امور ساماندهی لکه‌های صنعتی پردیس توسط وزارت کشور انجام می‌شود و دستگاه‌های ملی باید پای کار بیایند.

وی افزود: مصوبات ستاد تسهیل در حکم قانون است و باید فوراً به آن عمل کرده و از حداکثر کارگروه‌ها استفاده کنیم و به همین دلیل چند جلسه فرعی برای پیگیری این مصوبات برگزار خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: از محیط‌زیست توقع داریم اما مدیرکل این اداره در هیچ جلسه‌ای شرکت نمی‌کند، در حالی که همه باید پای کار باشند و اگر مدیر دستگاهی نمی‌تواند حضور پیدا کند این کار درستی نیست.

عسگری اضافه کرد: مردم وقتی به دستگاهی مراجعه می‌کنند از عدم انجام کارشان واهمه دارند، اما بدانند حضور در دستگاه‌های ما هراس انگیز نیست، زیرا دستگاه‌های ما بیش از مراجعان و مجدانه در رفع مشکلات علاقه‌مند هستند، اما دستگاه‌های ما نیز باید در چهارچوب قانون پیش بروند و اگر کاری با سیاست‌های کلی مغایرت نداشت کار را انجام بدهند زیرا تمام کارگروه‌های ما در اختیار تولیدکنندگان است و باید تمام دستگاه‌ها در این خصوص پای کار بیایند.

در پایان این نشست مسؤولان از واحدهای تولیدی آوا پروتئین پایتخت کمرد، ایمن تک پیشرو در سعیدآباد جاجرود و الکل‌سازی اتحادیه در حومه شهر پردیس بازدید و مدیران کارخانه‌ها و صنایع شهرستان مشکلات خود را اعلام و مصوباتی برای رفع این مشکلات توسط این ستاد به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا