۱۰۵ مجوز برای هیئت‌های مذهبی شهرستان پردیس صادر شده است/ تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس گفت: ۱۰۵ مجوز برای هیئت‌های مذهبی شهرستان پردیس صادرشده است که تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی تبار با اشاره به وقوع چند حادثه و ارائه گزارش تخلفات هیئت‌های مذهبی شهرستان پردیس در ظهر عاشورا اظهار کرد: مردم با مشاهده هر تخلفی حتماً به دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارت بر فعالیت هیئت‌ها اطلاع دهند تا فوراً رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ مجوز برای فعالیت هیئت‌های مذهبی شهرستان پردیس صادرشده است، افزود: از میان این ۱۰۵ مجوز ۲۰ مجوز فقط مخصوص فعالیت مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه تعدادی از هیئت‌های مذهبی شهرستان پردیس بدون مجوز فعالیت دارند و تحت نظارت ما نیستند.

حسینی تبار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در خصوص برخی هیئات که گاهی تا ساعت ۲ بامداد مردم را برای عزاداری نگه می‌دارند و همچنین توزیع نامناسب غذای نذری که به دلیل عدم کنترل و مدیریت در چند شب پیش حوادثی برای کودکان در پی داشت، چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: نظارت اجرایی بر عهده نیروی انتظامی است و ما قدرت اجرایی نداریم اما با ارائه گزارش‌ها مجوز هیئت متخلف باطل خواهد شد و مسئولان هیئت‌ها متعهد به انجام درست فعالیت خود هستند.

گفتنی است با وجود فعالیت هیئت‌های متعدد در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان پردیس که در برخی موارد تنها چند متر از هم فاصله دارند و تا نیمه‌های شب دسته‌های عزاداری‌شان برقرار است، هیچ گشتی از نیروی انتظامی و کنترل حوادث و تخلفات احتمالی وجود ندارد تا امنیت زنان و کودکان که در مراسم شرکت داشتند تامین شود و این باعث شده اتفاقات ناخوشایندی برای تعدادی افراد رخ دهد و موقعیت برای سودجویان و متخلفان فراهم شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا