فرماندار پردیس تاکید کرد:

لزوم آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته برای بهبود روند برگزاری انتخابات در شهرستان پردیس

پنجمین نشست کمیته راهبردی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، این نشست به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان و با حضور توکل لطفی، سید مهدی حسین نژاد و ملیحه باقری معاونان فرماندار، کمالی بخشدار جاجرود، نماینده بخشداری بومهن و مدیران واحدهای فرمانداری و با هدف بررسی و آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات مجریان نتخابات در فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست بخشی از قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بازخوانی شد.

فرماندار پردیس در این نشست برگزاری انتخابات را یک امر بسیار مهم و کارویژه فرمانداری دانست و گفت: انتخابات باید مطابق با قانون و بر اساس تقویم اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور انجام شود و افرادی که در امر برگزاری انتخابات دخیل هستند لازم است برای پرهیز از بروز شائبه، از انجام هر عمل یا بیان سخنی که به سلامت انتخابات لطمه وارد می کنند خودداری کنند و آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته برای بهبود روند برگزاری انتخابات انجام گیرد.

رضایی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور در شیوع بیماری کرونا، باید برای استقرار شعب و نیازمندیهای آن مطابق با دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی پیش بینی های لازم را انجام داد و در صورت نیاز تغییراتی در شعب به وجود آورد تا اگر بیماری کرونا ادامه دار بود، فرآیند اخذ رای سلامت شهروندان را به خطر نیندازد.

در ادامه افراد حاضر گزارش خود از آسیب شناسی انتخابات گذشته برحسب کمیته های مختلف را ارائه کردند و در پایان مقرر شد گروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و هیئت نظارت تشکیل و نسبت به ارزیابی وضعیت شعب دوره های گذشته با توجه به شیوع کرونا اقدام نمایند.

همچنین مقرر شد بر اساس تغییرات به وجود آمده در مباحث تقسیمات کشوری از جمله تأسیس بخشداری مرکزی و شهر شدن خسروآباد و سعیدآباد، اداره سیاسی نسبت به اصلاح تعداد تعرفه های پیشنهادی روستایی به شهری اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا