فرماندار پردیس:

قاچاق کالا فضای رقابتی نابرابر را برای تولید داخل و شهرستان پردیس ایجاد می‌کند

فرماندار شهرستان پردیس وجود کالای قاچاق را موجب عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده، اتلاف منابع ارزی و ایجاد فضای رقابتی نابرابر برای تولید داخلی دانست.

به گزارش صبح پردیس،  عبدالعظیم رضایی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با اشاره به اینکه برخی از کالاها در فضای مجازی تبلیغ و خرید و فروش می شود گفت: فضای مجازی همواره به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغات هوشمندانه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: افراد سود جو نیز با روی آوردن به فضای مجازی، کلاهبرداری‌های خود را انجام می دهند از این رو باید افزایش سطح هوشیاری و نظارت بر خرید و فروش کالا در فضای مجازی، انبارها و انبارک ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

توکل لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیز با اشاره به اینکه ثبت کالاها در سامانه مختص به کالاهای اولویت دار نیست گفت: استنباط از قانون باید به درستی صورت گیرد و علی رغم اینکه کالاهای دارای اولویت مشمول ثبت در سامانه معرفی شده‌اند، ثبت سامانه مختص این کالاها نیست، همچنین مراکز تولیدی فعال که انبار تلقی نمی شوند نیز مشمول ثبت در سامانه هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی؛ هر کالایی که در انبار موجود بوده و به ثبت نرسیده باشد قاچاق تلقی می‌شود لذا ادارات متولی باید ضمن اطلاع رسانی مناسب این موضوع، اهتمام ویژه ای در ثبت کالاها و بررسی و پایش اصناف، انبار ها و مناطق صنعتی داشته باشند.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا