قائم مقام وزیر و نماینده مجلس مهمان جمعی از مالکان مسکن مهر پردیس

صبح امروز سه‌شنبه 18 تیرماه 98، جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر پردیس با حضور نمایندگان متقاضیان فازهای مختلف، در محل شرکت عمران برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس،  در این جلسه مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر)، موسوی (نماینده مردم تهران، پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی)، هدایت (مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس)، بابایی (معاون سیاسی امنیتی فرمانداری پردیس)، اعضا هیئت مدیره شرکت عمران و جمعی از مسئولین دستگاه‌های شهرستانی و استانی حضور داشتند. بعد از پایان این نشست، اعضا حاضر در جلسه به بازدید از پروژه‌های مختلف در تمامی فازها پرداختند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت عمران به ارائه گزارش عملکرد ماه‌های اخیر در تکمیل مسکن مهر پرداخت و اعلام کرد برای تکمیل تمامی پروژه‌ها به حدود 4700 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که از این مبلغ حدود 3100 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران است که در صورت ابلاغ آیین‌نامه اجرایی می‌توان از این منابع استفاده کرد و مابقی به صورت منابع نقد است. تورم و افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر دیگر نکته‌ای بود که مدیرعامل شرکت عمران به آن اشاره کرد و گفت این افزایش‌ها باعث شده به طور مثال در فاز 11 حدود 30 میلیون تومان فقط برای نصبیات هر واحد هزینه شود و این در حالی است که متقاضی برای کل واحد خود آورده 29.750.000 هزار تومانی داشته است. هدایت از برنامه‌ریزی برای افتتاح ده هزار واحد مسکونی در مرداد ماه خبر داد و اعلام کرد برنامه شرکت عمران این است که تا پایان سال مجموعا 40 هزار واحد افتتاح و به مالکان محترم تحویل داده شود.

پس از صحبت‌های مدیرعامل شرکت عمران، نمایندگان فازها به صحبت پرداختند و به طوردقیق مشکلات مربوط به هر فاز را بیان کردند. مشکلاتی از جمله انشعابات آب و برق و گاز، راه‌اندازی مدارس و مساجد و کتابخانه‌ها، تکمیل سریع‌تر مراکز محلات و سراهای محله، ساخت بازارچه و نانوایی برای ساکنین فاز 8، حل مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی فازهای جدید، تأخیر در دریافت استانداردها و پایان کار واحدها از شهرداری، مشکلات مربوط به تأمین ضامن بانکی و … از جمله مسائل مهمی بود که به صورت کلان برای فازهای مختلف توسط نمایندگان مطرح شد و در حضور مدیران دستگاه‌های مختلف از جملهدستگاه‌های خدمات رسان و اداره کل آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت. تقدیر از مدیرعامل شرکت عمران بابت تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر حسن ختامصحبت‌های مالکان مسکن مهر با مسئولین در این نشست بود.

در ادامه دکتر موسوی، نماینده مردم تهران، پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، به صحبت پرداخت و مسکن مهر پردیس را بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در سطح کشور به لحاظ هزینه‌ها و تعداد ذی‌نفعان توصیف کرد. موسوی همچنین اعلام کرد بالاترین نرخ رشد جمعیت در کل کشور مربوط به پردیس است و با توجه به نرخ رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی باید مدارس ساخته شده نیز با ورود آموزش و پرورش زودتر مورد استفاده قرار گیرند. نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات استاندار با دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد و گفت موضوعات مسکن مهر در پردیس اکنون به دغدغه اصلی عالی‌ترین مقام‌هایی کشور شده است. موسوی در پایان از برگزاری مجدد این جلسه با حضور نمایندگان و بررسی تلاش‌های صورت گرفته در دو ماه آینده شد.

بعد از شنیدن دغدغه‌های مالکان مسکن مهر در پردیس قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز به صحبت پرداخت. مهرآبادی مشکلات در پردیس را بسیار متنوع دانست و اعلام کرد در هیچ شهر دیگر کشور به این اندازه مشکلات متنوع نداریم. او گفت که در دولت فعلی به طور متوسط سالانه 200 هزار واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل داده شده است. او بسته شدن پرونده مسکن مهر در دولت فعلی را برنامه اصلی دولت خواند و گفت در همین راستا به زودی این پرونده در ده استان به پایان می‌رسد. مهرآبادی از پیگیری‌های دکتر موسوی و همچنین برنامه‌های دکتر هدایت در 6 ماه گذشته تشکر کرد که باعث شد پروژه‌ها به طور جدی فعال شود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پایان وعده پیگیری تمامی مسائل مطرح شده در این جلسه را در مراجع مختلف و برگزاری نشست با مقامات مسئول در رابطه با موضوعات را داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا