فرماندار پردیس:

فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند/ شورای آموزش و پرورش راهبردی‌ترین شورای شهرستان پردیس است

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس به ریاست ظفر پور ابراهیم فرماندار شهرستان و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، این جلسه با محوریت بررسی وضعیت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، نحوه برگزاری امتحانات حضوری، شرایط مدارس در حال احداث یا آماده بهره برداری و برنامه های مربوط به گرامیداشت هفته آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدا حسنوند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، مدارس و کلاس های درس فعال تک شیفت و دو شیفت، آسیب های اجتماعی شایع در میان دانش آموزان و خانواده ها و وضعیت تعاونی مسکن فرهنگیان، به تشریح برنامه های پیشنهادی مربوط به گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش پرداخت.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اینکه در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان یا نماد، معلمان نقطه شروع هستند گفت: معلمان به دلیل ارتباط نزدیک با دانش آموزان می توانند هر گونه تغییر رفتار یا تلاطم روحی را تشخیص دهند و بلافاصله با اعلام به مدیر و مشاور مدرسه، روند مصاحبه شخصی، گفتگو با اولیای دانش آموزان و تکمیل فرم های مربوطه و ارجاع به دستگاه‌های متولی برای مشاوره و حمایت های دیگر آغاز می شود.

ظفر پورابراهیم فرماندار شهرستان پردیس نیز شورای آموزش و پرورش را راهبردی ترین شورای شهرستان دانست و گفت: اعتقاد قلبی داریم که اهمیت مصوبات شورای آموزش و پرورش بسیار بالا است به همین دلیل باید روسای ادارات شخصاً در این جلسات حاضر شوند و ذیل این شورا کارگروه هایی برای تصمیم سازی و نظارت بر اجرای مصوبات تشکیل شود.

فرماندار پردیس ادامه داد: فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند تا بتوانند به وظیفه خطیر آموزش و تربیت نسل آینده کشور متمرکز شوند و همین دلیل رفاهیات و مسکن فرهنگیان و همچنین توجه به مسائل اجتماعی این قشر نیز بسیار مهم است و برای رفع دغدغه های معلمان لازم است برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بسیج دانش آموزی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های داخل و خارج شهرستان برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را یک الویت مهم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید یک نقشه راه برای دستیابی به وضعیت مطلوب داشته باشد و در کنار آن نقشه راه، ارتباط مستقیم مدرسه و مسجد، نهادهایی که در امور فرهنگی و اجتماعی مسئولیت دارند و شورای فرهنگ عمومی شهرستان که وظیفه هدف‌گذاری، تصمیم‌گیری و نظارت بر تحقق این اهداف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارد می توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند بنابراین اگر ارتباط شورای آموزش و پرورش با این نهادها و با شورای فرهنگ عمومی مستمر و جدی بوده و تصمیمات در یک راستا باشد دست یابی به اهداف میسر خواهد بود.

پورابراهیم افزود: اگر به مسائل تربیتی و پرورشی توجه شود و برای آن برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد فضا آماده کسب دانش و علم اندوزی نیز خواهد شد و انتظار داریم آموزش و پرورش به نحوی کارسازی نماید که نوجوانان ما دیده شوند، امید داشته باشند و مهارت های لازم را کسب نمایند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

فرماندار پردیس انجمن اولیا و مربیان را ظرفیت بسیار خوبی دانست که در اختیار آموزش و پرورش است و گفت: بهره گیری از مشارکت مردم برای حل مشکلات همیشه کارگشا بوده و به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد تا این انجمن ها نقش فعال تری در اداره امور مربوطه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا