فاز سوم پارک فناوری پردیس با همکاری چین توسعه می‌یابد

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: تفاهم نامه همکاری برای توسعه فاز سوم پارک فناوری پردیس با چینی ها منعقد شد.
به گزارش صبح پردیس، علیرضا دلیری در نشست انعقاد تفاهم نامه برای توسعه فاز سوم پارک فناوری پردیس با چین اظهار کرد: پارک فناوری پردیس در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین پارک‌های علم و فناوری در کشور است، از این‌رو تأمین مالی در توسعه این پارک می‌تواند به انتقال فناوری در حوزه بین‌المللی کمک کند.

وی توسعه پارک فناوری پردیس را یکی از برنامه‌های اصلی در دولت دوازدهم خواند و گفت: توسعه پارک فناوری پردیس از مهم‌ترین اهداف در دولت دوازدهم است، تا بتوانیم شرایط فعلی این پارک را ارتقاء دهیم و در این مسیر نیازمند آنیم که نوعی ارتباط میان ظرفیت‌های فعلی این پارک با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آینده ایجاد کنیم.

دلیری با تاکید بر توسعه هزار هکتاری پارک فناوری پردیس اظهار کرد: با توسعه فاز سوم پارک فناوری پردیس می‌توانیم شرکت‌ها، آزمایشگاه‌های مرجع و مجموع خدمات فناوری را در این مجموعه مستقر کنیم، همچنین تمامی مجموعه‌ها که می‌توانند خدمات عمومی، تخصصی و خدمات آزمایشگاهی، همچنین پولی، مالی و بانکی را ارائه دهند، نیز می‌توانند در این مجموعه مستقر شوند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: به‌منظور استقرار این مجموعه بزرگ در پارک فناوری پردیس ممکن است منابع دولتی موجود در پارک نتواند پاسخگوی این اقدام باشد، به همین منظور با ورود به بحث تأمین مالی از طریق کشورهای چین و عمان درصدد رفع این موانع شدیم.

دلیری گفت: تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت که بیشتر پروژه‌های تأمین مالی در ایران توسط این شرکت به انجام می‌رسد به‌منظور توسعه فاز سوم پارک فناوری پردیس امضاء شد، که طی این تفاهم‌نامه ۱۲۵ میلیون یورو در مدت ۱۰ سال با دو سال تنفس برای ساخت و تجهیزات فاز سوم پارک فناوری پردیس در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: همچنین بر طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد، صندوق فناوری‌های نوین به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس همکاری خود را با این شرکت چینی داشته باشد تا منابع مالی را به‌منظور توسعه پارک به کار گیرد.

دلیری افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ شروع خواهد شد.

به گزارش مهر، در راستای توسعه فاز سوم پارک فناوری پردیس، دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت بررسی‌های متعددی را در زمینه تأمین مالی پروژه آغاز کردند. در گام نخست پیشنهادات شرکت مهندسی CAMC چین مورد بررسی قرار گرفت و طی جلسات و مکاتبات متعدد پیشنهاد دفتر با مشاوره پارک فناوری پردیس نهایی شد.

طرف چینی نیز پیشنهاد جدیدی ارائه کرد که نهایتاً در نشستی مشترک در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۶ با حضور ۴ نفر از مقامات ارشد و نمایندگان شرکت مذکور، تفاهم‌نامه طرف ایرانی مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت ۴ ماه با مشارکت طرفین قرارداد اجرایی نهایی تهیه و به تأیید طرفین برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا