عدم تحویل واحد منجر به افزایش نرخ سود وام می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور گفت: کسانی که واحد آماده خود را تحویل نمی‌گیرند در مرحله اول وامشان را به نرخ سود 17 تا 18 درصد برسانیم.

به گزارش صبح پردیس، حبیب اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادر تحصصی شهرهای جدید کشور در مراسم افتتاحیه طرح های مسمن مهر پردیس، اظهار کرد: حمایت وزیر از شهرهای جدید، مسکن مهر و… و همچنین حضور مداومشان موجب دلگرمی ما و مردم است.

وی گفت: پرسنل شرکت عمران، فرماندار، مجموعه ادارات شهرستان پردیس ویژگی خاصی دارند و آن همدلی و همراهیشان برای پیشبرد کارها است و این موضوع زبانزد است.

طاهرخانی افزود: در 18 شهر جدید دیگر کشور مجموعه تعاملات پردیس را ندارند و مدیریت این مجموعه نشاندهنده همدلی تمام عیار دستگاه ها برای پیشبرد کارها است.

مدیرعامل شرکت مادر تحصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: مسکن مهر شهرهای جدید کشور در مجموع 400 هزار واحد برنامه ریزی شده که 340 هزار واحد آن دارای متقاضی است.

وی اضافه کرد: امروز از این تعداد 325 هزار واحد در مرحله اتمام نازک کاری و کارهای ساختمانی رو به اتمام است و با تامین منابع بخش عمده ای از کار به اتمام رسیده است.

طاهرخانی تصریح کرد: از این تعداد 250 هزار واحد فروش اقساطی و تحویل متقاضیان شده ند و 80 هزار واحد به دلایلی مانند عدم مراجعه، بدهی مردم، ورود برخی دلالان، و… مسکوت مانده است.

مدیرعامل شرکت مادر تحصصی شهرهای جدید کشور افزود: این موضوع را در شورای مسکن مطرح کردیم و مقرر شد کسانی که واحد آماده خود را تحویل نمیگیرند در مرحله اول وامشان را به نرخ سود 17 تا 18 درصد برسانیم.

وی ادامه داد: بخشی از عدم تحویل ها نیز مختص تعاونی ها است که منجر به فروش اقساطی نشده و سعی میکنیم با هماهنگی بانک این مشکلات را حل کنیم.

طاهرخانی اضافه کرد: زیرسازی و محوطه سازی را با همکاری دولت و مجلس با استفاده از منابع داخلی شرکت عمران ساخته و مراحل کار رو اتمام است و به استناد تبصره هشت، مبلغ یک هزار میلیارد تومان را در بخش زیرساخت ها، محوطه سازی و خدمات روبنایی استفاده میکنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تحصصی شهرهای جدید کشور اضافه کرد: پردیس در فروش عرصه در بین شهرهای جدید جلودار بوده به صورتی که در فروردین ماه که فروش عرصه در این شهر آغاز شده منابع را به پروزه ها تزریق کرده ایم و این بخش در پردیس توفیق داشته است.

وی ادامه داد: در شروع ساخت واحدهای مسکونی مشکلاتی در تامین خدمات روبنایی و زیربنایی به خصوص فضای آموزشی داشتیم اما شرکت های عمران در شهرهای جدید کشور تمام عیار وارد شدند و امروز در هیچ شهر جدیدی مشکل کمبود فضای آموزشی نداریم.

طاهرخانی تاکید کرد: در بخش زیرساختها طی دوسال اخیر 94 مدرسه، 55 فضای ورزشی، 56 پارک، 7 فضای فرهنگی، 24 مسجد و… ساخته شده و در دهه فجر امسال 63 پروژه خدمات روبنایی در شهرهای جدید کشور افتتاح میشود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا