شهر بومهن مظلوم واقع شده است/ بومهن به جایگاه واقعی خود برسد

فرماندار شهرستان پردیس گفت: شهر بومهن مظلوم واقع شده و هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در جمع شماری از مسئولان شهری بومهن اظهار داشت: پرچم اسلام همچنان با قدرت برافراشته است و شاهد اتحاد و انسجام بیش‌ از پیش مسلمانان هستیم.

وی افزود: نمونه اخیر این انسجام و وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی نابودی فرقه گمراه، ظالم و بی‌دین داعش بود که این اقدام باعث وحدت بیشتر بین مسلمانان جهان شد.

فرماندار شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) پیام‌آور نور، عزت، آرامش و مهربانی برای تمام عالم بوده اما عده‌ای با برداشت‌های غلط باعث خشونت در بین مسلمانان شده و چهره نورانی اسلام را خشن جلوه داده بود که با همدلی از بین رفتند.

حیدری تصریح کرد: باید بدانیم که شهر بومهن مظلوم واقع شده است؛ از این‌ جهت که توانایی تبدیل‌ شدن به یک شهر بسیار شیک، مدرن و پیشرفته را دارد اما به دلایل مختلف مورد ستم واقع شده و هنوز به آن جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی در نقاط مختلف شهرستان پردیس طی چهار سال آینده قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

فرماندار پردیس تصریح کرد: دولت این اختیار را به عهده شوراها گذاشته تا برای عمران و ‌آبادانی شهرشان سیاست‌گذاری داشته باشند و مباحث آسفالت، بهبود کیفیت زندگی در شهر، اصلاح معابر، سیاست‌گذاری برای ساخت‌ و ساز، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و … را به عهده دارند.

حیدری اظهار کرد: اگر بخواهیم تمام مشکلاتمان برطرف شود، باید تلاش کنیم تا ظرفیت و استعدادهای شورا را بالا ببریم و از مسئولانی که قدرت را به‌صورت متمرکز در اختیار دارند تقاضا کنیم که قدرت بیشتری را به شوراها منتقل کنند.

وی گفت: شورا در دل و در میان مردم است و در شهر حضور دارند و مشکلات را دیده و با رفع آن مردم به آرامش می‌رسند.

فرماندار پردیس ادامه داد: حدود ۱۱۷ هزار نفر در شوراهای اسلامی سراسر کشور فعال هستند؛ هر چند قدرت این افراد بیشتر باشد، زمینه کار برای آن‌ها بیشتر و بهتر می‌شود.

حیدری اضافه کرد: خودمان باید بسته توسعه اختیارات را با انجام کارهای نیک و شایسته برای مردم فراهم کنیم؛ هر چقدر مردم در انتخاب شوراها دقت کنند، باز هم کم است.

وی تصریح کرد: هر چه قدر اعضای شورای شهر با هم وحدت و همدلی داشته باشند، کارها بهتر و زودتر پیش خواهد رفت، اما شورا یعنی نظرات مختلف درگذشته انتخاب شهردار بر عهده استانداران بود و شهردار را منصوب می‌کردند.

فرماندار پردیس اظهار کرد: دولت اسلامی این انتخاب را بر عهده اعضای شورای شهر گذاشت تا انتخاب شهردار در دستان یک نفر نباشد، اختلاف‌نظر در شوراها طبیعی است و نقطه‌ای مثبت در شوراهاست و در غیر این صورت دیکتاتوری نام دارد.

حیدری گفت: کارمندان شهرداری‌ها یاور شهردار و شورای شهر هستند و نباید با اظهارات خود باعث ناآرامی و یا شروع شایعات نادرست علیه شهردار و شورای شهر باشند، در غیر این صورت با افراد خاطی مماشات نخواهد شد.

وی افزود: همدلی و همراهی تمام شهرداری و شورا می‌تواند گره‌گشا و راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات و برقراری آرامش در شهر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا