شهرستان پردیس مزین به ۱۷ شهید گمنام/ مردم با عشق و افتخار در مراسم تشییع حاضر شدند

مراسم تشییع و تدفین دو شهید والامقام و گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر جدید پردیس با حضور عاشقان ایثار و شهادت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، ظهر دوشنبه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام فاز ۱۱ پردیس با حضور پرشور شهروندان و مسؤولان کشوری, شهری و شهرستانی از بوستان نورالشهدای فاز ۳ آغاز و کاروان خودرویی شهروندان با عبور از فازهای ۱، ۲، ۵ و ۹ به فاز ۱۱ رسیده و در مزار شهدای این فاز که در ارتفاعات و مشرف به کوه دماوند قرار گرفته مراسم تدفین با سخنرانی سردار شیخی ستادکل نیروهای مسلح معاونت حفظ آثار شهدا برگزار شد.

*درس بزرگ شهدا به مسؤولان/ ایران اسلامی از مرزها و حوزه نفوذ دشمن خارج شده است

احمد نادری نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: ما مدیون امام و شهدا هستیم و امام آینده درخشانی را برای این کشور مشخص کردند و این آینده درخشان را در پیش داریم.

وی گفت: تا به امروز طی سال‌های پس از انقلاب و در ۴ دهه گذشته در مسیر عزت و شرافت برای ملت قدم برداشتیم و همین خط و شهدایی که در محضر آن‌ها حضور داریم، بزرگ‌ترین درس ما از زندگی هستند.

سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت خون شهدا این انقلاب به ثمر رسیده است، افزود: طی بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در فضای دو قطبی جنگ سرد و بین ابرقدرت‌های شرق و غرب که دنیا را کنترل می‌کردند این انقلاب مردمی اتفاق افتاد.

نادری بیان کرد: انقلاب اسلامی معادلات دنیا را عوض کرد و مسیر معادلات دنیا را به سمتی برد که امروز می‌بینیم که حوزه نفوذ کشور ما در حوزه قدرت بسیار فراتر از منطقه است و برای کشور ما مرزی وجود ندارد و امروز فرامرزی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه این افتخارات به برکت خون شهدا رخ داده، ادامه داد: یاد سردار سلیمانی عزیز و تمام شهیدان را گرامی می‌داریم زیرا اگر مردم شریف ما استوار ایستاده‌اند دلیل آن خون پاک شهدا است.

*مردم با عشق و افتخار در مراسم تشییع حاضر شدند

عبدالظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز که تمام جبهه نفاق و کفر در مقابل ملت مسلمان، شهید پرور و ولایتمدار ایران صف‌آرایی کرده‌اند و روزهای سختی را مردم ایران می‌گذرانند تجدید پیمان با شهدا و نعمت حضور شهیدان و عطر حضورشان در شهرستان در حقیقت باعث شده مردم با افتخار، عشق و ارادت به آن‌ها در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی گفت: مردم امروز با شهدا تجدید عهد و اعلام کردند که بر سر آرمان‌های شهدا ایستادیم و تا آخر نیز خواهیم ایستاد.

*پیام شهدا ولایتمداری و استقامت است

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران، ابراز کرد: امروز میهمان دو شهید گران‌قدر بودیم که از دفاع مقدس تا به امروز منتظر حضور در پردیس بودند و در این روز گرامی آمده و در بین مردم شهرستان پردیس حاضر شدند.

وی با بیان اینکه شهدا حامل پیامی هستند، گفت: پیام شهدای ما این است که با ولایتمداری و استقامت در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: شهدا حرف‌شان این است که ما ایستاده و مقاومت کردیم و شما نیز با ولایتمداری و گوش به فرمان بودن امام و ولایت می‌توانید در مقابل دشمن ایستادگی کنید و آن‌ها را شکست بدهید.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امروز هم حرف ما همین است که باید استقامت کنیم و از حرف رهبری عدول نکرده و از این بیانات فاصله نگیریم.

وی اضافه کرد: باید مطیع امر ولایت باشیم و اینگونه قطعاً دشمن شکست خواهد خورد و امروز نیز دشمنان نظام و انقلاب با دیدن خیل عظیم جمعیت این پیام را با جان و دل دریافت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: مردم پس از ۴۲ سال ایستادگی آمدند تا بگویند شهدا، ما ادامه‌دهنده راه شما هستیم و از این راه کوتاه نخواهیم آمد.

*مردم همیشه پشتیبان ولایت و انقلاب هستند

علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این انقلاب هر چه دارد به برکت خون شهدا است، امروز مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان پردیس نیز ثابت کردند که مانند همیشه پشتیبان ولایت هستند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و ما نیز از تمامی شهروندان قدردانی و تشکر می‌کنیم.

*شهدا حافظ کیان انقلاب هستند

حامد حمزه‌خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص پیام حضور پرشور شهروندان، اظهار کرد: همانطور که شاهد بودید با حضور پرشور مردم شریف و بصیر شهرستان پردیس دو نوگل زهرایی دو شهید گمنام و خوشنام در بوستان معراج الشهدای فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس تشییع و تدفین شدند.

وی گفت: حضور حماسی مردم نشان از این دارد که مردم بصیر کشور ما همچنان پای‌بند به ارزش‌های انقلاب هستند و عهد خود را با خون شهدا حفظ کرده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس ادامه داد: این پیام برای دشمنان ما رسا و گویا است که این نشان می‌دهد، خاک گلگون کشورمان از شهدای عزیزی رنگین شده که حافظ واقعی کیان نظام اسلامی هستند و امیدواریم بتوانم پیروان صادق همرزمان شهید باشیم.

*فرهنگ اجنبی منجر به سقوط می‌شود

سردار سیدمجتبی عبدالهی مشاور ارشد فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم، اظهار کرد: به دعای مردم ولایت و امام خمینی(ره) روی پای خود ایستادیم و شهدای گمنام، دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای ترور و مدافعان سلامت به عشق خدمت به مردم جان خود را ایثار کردند.

وی گفت: در مرام شهدا مقید بودن و مقلد بودن بود و جوانان ما که به ائمه تاسی جستند، مسیر ولایت و مسیر حق را یافتند و هیچ مسیر انحرافی نداشتند.

مشاور ارشد فرمانده ناجا بیان کرد: اگر وارد خط و خطوط انحرافی بشوید به جز گمراهی و گرفتاری چیزی دریافت نخواهیم کرد، جاده انحرافی منجر به سرنگونی است و ما باید دعا به جان حضرت آقا و شهدا کنیم زیرا پُست و مقام برای ما سعادت نمی‌آورد و ما به برکت دعای شهدا نفس می‌کشیم و خدمتگزاری می‌کنیم.

سردار عبدالهی اضافه کرد: حمایت مردم از انقلاب و ولایت مایه مباهات و افتخار ما است و اگر فرهنگ اجنبی در ذهن ما رسوخ کند منحرف خواهیم شد زیرا دین و اعتقاد را باید محکم نگه داشت و با این مشکلات درهم نیامیخت.

وی تأکید کرد: تا نفس داریم باید پای نظام ایستادگی کنیم زیرا ما نوکر اجنبی نیستیم و با دعای ولایت از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم.

*۱۷ شهید گمنام در پردیس آرام گرفتند

زهره قربان‌عسگر سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس اظهار کرد: تاکنون ۱۷ شهید گمنام در شهرهای بومهن، پردیس و جاجرود به خاک سپرده شدند و ساکنان فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس امروز دوشنبه، میزبان این دو شهید گران‌قدر ۱۹ ساله و ۴۰ ساله بودند.

وی گفت: روز گذشته مراسم استقبال از شهدا در شهر بومهن و استقبال گرم شهروندان با دود، اسپند، گلباران و توزیع شیرینی برگزار شد و آئین شام غریبان شب گذشته در نورالشهدای پردیس در جوار دو شهید گمنام برگزار شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس افزود: در محل تدفین ۵ شهید گمنام تابلویی به نام آرزوها گذاشته شده و بسیاری از شهروندان برای حل مشکلات خود به شهدای گمنام تمسک می‌جویند و مشکلات آن‌ها نیز دیر یا زود حل می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا