شهردار پردیس از زورخانه شهدای هسته‌ای شهرداری بازدید کرد/ منش پهلوانی مقدم بر ورزش قهرمانی است

شهردار پردیس در بازدید از اماکن ورزشی شهرداری شامگاه گذشته میهمان ورزشکاران باستانی در زورخانه شهدای هسته ای شهرداری پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، مرتضی همتی در این بازدید سرزده که اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، اظهار داشت: شهرداری بعنوان یک نهاد اجتماعی در حوزه شهری به ویژه در بخش تامین و توسعه اماکن ورزشی، برنامه هایی دارد که امیدواریم در سال آینده به آنها بپردازیم و با پایان یافتان شیوع ویروس کرونا، نشاط و تحرک همیشگی به ورزش برگردد.

وی در این دیدار صمیمی تاکید کرد: گود زورخانه و ورزش باستانی صرفا یک ورزش جسمی نیست بلکه مضامین مقدس مذهبی، نام خدا، ذکر مولا، فرهنگ ایرانی، اخلاق مداری، ادب، احترام به پیشکسوت، خضوع، خشوع و مردم داری در آن جریان دارد و مرام پهلوانی را که همه اینها را در خود دارد، پرورش می دهد و این ویژگی منحصر به فرد ورزش باستانی نسبت به سایر ورزش هاست که بسیار ارزشمند است چون در فرهنگ ما ورزش پهلوانی مقدم بر ورزش قهرمانی است که این رویه لازم است در دیگر ورزش ها نیز جاری و ساری باشد.

شهردار پردیس گفت: گود زورخانه محل پرورش و تربیت بسیاری از بزرگان ورزش و اخلاق ما بوده و هست و اگر این فرهنگ توسعه یابد جلوی بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.

در پایان این بازدید و پس از شنیدن نظرات ورزشکاران، رئیس هیئت ورزش های باستانی شهرستان به نمایندگی، شال مزین به نام زیبنده حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را به شهردار اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا