واگذاری زمین از سوی شرکت عمران به شهرداری پردیس برای ایجاد محل نگهداری سگ‌های ولگرد/ هزینه یک میلیونی درمان حاصل از گازگرفتگی حیوانات سرگردان

نشست کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در شهرستان پردیس مقرر شد که شرکت عمران شهر پردیس زمینی را به‌صورت موقت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد محل نگهداری این حیوانات به شهرداری پردیس واگذار کند.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در شهرستان پردیس با حضور مرتضی حیدری فرماندار پردیس، آرش رخ فروز معاون عمرانی فرماندار و روسا و نمایندگانی از بخشداری‌های بومهن و جاجرود، شهرداری‌های دو شهر پردیس و بومهن، شوراهای اسلامی، شبکه بهداشت، دامپزشکی، فرماندهی انتظامی و شرکت عمران پردیس برگزار و حاضرین پیرامون راه‌کارهای کنترل جمعیت و ساماندهی حیوانات سرگردان به تبادل‌نظر پرداختند.
در این نشست رئیس شبکه بهداشت شهرستان ضمن ارائه آماری از تعداد گازگرفتگی‌ها در ۶ ماهه اخیر، از هزینه بالای درمان هر فرد سخن گفت و اظهار کرد: هزینه این درمان با هفت دوز دارویی برای هر فرد بالغ‌بر یک میلیون تومان است و در صورت ساماندهی مناسب این حیوانات و دور کردن آنها از محیط زندگی شهری، این هزینه در بخش‌های دیگر بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.
در ادامه معاون شهردار پردیس، رئیس اداره دامپزشکی، نماینده بخشداری جاجرود و رئیس شورای شهر پردیس به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان مقرر شد از فعالان حمایت از حیوانات برای ثبت رسمی انجمن و همکاری در ساماندهی حیوانات سرگردان دعوت به عمل آید.

همچنین شرکت عمران شهر پردیس زمینی را به‌صورت موقت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد محل نگهداری این حیوانات به شهرداری پردیس واگذار کند.
لزوم پرداخت هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری، نگهداری و ایمن‌سازی حیوانات سرگردان توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، اقدام شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل موجود برای زنده گیری حیوانات سرگردان و لزوم توجه به پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در اقدامات درمانی و ایمن‌سازی حیوانات از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا