معاون فرماندار پردیس:

شهرداری‌ها نسبت به تامین سرپناه یا مکانی موقت برای نگهداری متکدیان شهرستان پردیس اقدام کنند

اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان پردیس با حضور اعضای این کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مسئله آسیب دیدگان اجتماعی به عنوان یکی از معضلات مهم شهرستان بر لزوم اتخاذ فرآیندی برای ساماندهی این افراد از سوی مسئولین امر تاکید شد.

بابایی، معاون فرماندار پردیس با اشاره به وجود مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ساماندهی متکدیان و تامین سامان سراها در شهرستان‌ها گفت: شهرداری‌ها باید همکاری لازم را برای تامین سرپناه یا پیش‌بینی مکانی موقت برای نگهداری متکدیان به عمل آورند و در این راستا تمامی دستگاه‌های شهرستانی باید بر اساس شرح وظایف با شهرداری‌ها همکاری کنند.

در ادامه مسئول امور بانوان فرمانداری، شهرداران و روسای ادارات به ارائه توضیحات خود پیرامون وضعیت سلامت زنان و خانواده در شهرستان در مواجهه با بیماری کرونا، اقدامات به عمل آمده در خصوص سامان سراها و جمع آوری متکدیان و برنامه‌های اجتماعی فرهنگی سال ۹۹ پرداختند.

در پایان مقرر شد با عنایت به اهمیت سلامت خانواده، کمیته ویژه با محوریت امور بانوان فرمانداری برای برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای دستیابی به بهبود وضعیت زنان و خانواده در سطح شهرستان تشکیل شود.

تامین مکان مناسبی برای ادامه فعالیت اورژانس اجتماعی، اقدام سریع شهرداری‌ها برای تامین سرپناه و مکانی برای شب مانی به منظور ساماندهی متکدیان و بی سرپناهان، برگزاری جلسه‌ای با حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان در خصوص ارائه مشاوره به خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا و شناسایی و معرفی خانوارهای آسیب دیده به شبکه بهداشت و درمان برخی از مصوبات این نشست بودند.

اطلاع رسانی شماره ۱۴۸۰ توسط روابط عمومی ادارات در سطح عمومی و دریافت خدمات رایگان مشاوره تلفنی، تهیه بانک اطلاعاتی از آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرستان و همکاری شهرداری‌ها با ادارات بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی و فرماندهی انتظامی برای ساماندهی متکدیان شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا