سیزده به‌در کرونایی پایتخت نشینان در پردیس

تفرجگاه‌ها و تفریح‌گاه‌های شهرستان پردیس در روز طبیعت امسال با وجود توصیه‌های موکد مسئولان در خصوص موج چهارم کرونا مملو از جمعیتی بود که شماره پلاک خودروها، نشان از پایتخت نشینان داشت.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، پیش از ظهر امروز، صف طولانی خودروها در ابتدای جاده «سد لتیان» نشان از بی توجهی شهروندان به توصیه‌های مسئولان در دوره همه گیری بیماری کرونا به همراه داشت و رانندگان با وجود بسته بودن ورودی جاده سد لتیان توسط بخشداری جاجرود و نیروی انتظامی باز هم اصرار به ورود به محدوده را داشتند.

در روز طبیعت، ورودی دوم خودرویی رودخانه جاجرود، توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی مسدود شد و به مسافران اجازه ورود به محدوده کنار رودخانه و پارک خودروی در کنار جاده داده نشد.

اما آنها از میدان به در نرفته و هر یک از سرنشینان تعدادی وسایل از خودرو برداشته و پای پیاده مسیر سراشیبی به طرف رودخانه جاجرود را به سختی طی کرده و به جمع سایر شهروندان که بساط خود را در کنار رودخانه پهن کردند تا در روز طبیعت با وجود خطر موج چهارم کرونا، طبیعت خالی نماند.

ورودی روستای «کرشت» نیز توسط بخشدار مرکزی و با همکاری نیروی انتظامی مسدود شده اما برخی از مسافرانی که راه‌های فرعی رسیدن به روستا می‌شناسند با عبور از جاده‌های خاکی خود را به روستا رساندند.

روستای «گلخندان قدیم» و در امتداد آن روستای «کردنبرد» نیز از ساعات اولیه صبح میزبان بساط چای و کباب مسافران است، آنها با خیال راحت خودروهای خود را در دو طرف جاده باریک روستایی «کردنبرد» پارک کردند و به دلیل باریک تر شدن جاده، زمان تردد هر خودروی عبوری را به بیش از نیم ساعت رساندند.

پیش از ظهر امروز در یکی از روستاها، مسافران با ماموران نیروی انتظامی بر سر ورود به محدوده روستا درگیری فیزیکی داشتند که در پی آن ایستگاه بازرسی جمع آوری شد و در پی آن مسافران با خیال راحت در گوشه و کنار روستا اتراق کردند.

اما، ظاهرا هیچ یک از این سختی‌ها برای مسافران یک روزه شهرستان پردیس مهم نیست، آنها تمامی این سختی ها را به جان خریدند تا ۱۳ را به هر قیمتی به‌در کنند.

فرماندار پردیس طی روزهای گذشته، حضور گردشگران در اماکن تفرجگاهی برای روز طبیعت ممنوع اعلام کرد و با تشریح ابلاغیه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورات معاون امنیتی وزیر کشور، اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از حضور گردشگران و شهروندان در اماکن تفرجگاهی شهرستان را لازم دانست.

«عبدالعظیم رضایی» روز جمعه با اشاره به ضرورت مراقبت از مردم برای جلوگیری ازابتلا به بیماری کرونا، اظهار داشت: ایجاد محدودیت در اماکن تفرجگاهی شهرستان، درخواست از شهروندان و گردشگران برای پرهیز از حضور در طبیعت، نصب بنر اطلاع رسانی در ورودی شهرها، روستاهاو بوستان‌های شهرستان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در راستای دستور العمل‌های بهداشتی ستادملی کرونا برنامه ریزی و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: دهیاران از ساعات اولیه روز طبیعت با استفاده از تمام نیروها برای کنترل مبادی ورودی روستاها، بهره گیری از خودروهای آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و شهرداری ها برای اطلاع رسانی از طریق بلندگوی خودرویی، همکاری نیروی انتظامی با بخشداری ها برای استقرار نیرو در روستاهای شهرستان و پیشگیری از ورود شهروندان به بوستان ها اقدام کردند.

«عبدالله کمالی» بخشدار جاجرود با اشاره به برگزاری بازدیدهای میدانی از روستا به همراه اعضای شورای اسلامی شهرهای سعید آباد و خسرو آباد در روز طبیعت، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به جاذبه های گردشگری رودخانه جاجرود، شهروندان زیادی از ابتدای صبح روز طبیعت به بخش جاجرود مراجعه کردند، مورد و مشکل خاصی به وجود نیامده و شهروندان با ماموران انتظامی، پلیس راهور و کارکنان بخشداری همکاری خوبی داشتند.

«محمود حیدری» بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: راه‌های ورودی روستاهای کرشت، واصفجان و باغکمش از ساعات ابتدایی صبح روز طبیعت توسط بخشداری و نیروی انتظامی به منظور کاهش تردد و حفظ سلامت ساکنان بخش مرکزی مسدود شده است.

یکی از ماموران پلیس راهور به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از شهروندان از شب گذشته در کنار رودخانه جاجرود اتراق کردند و ما از ساعت ۵ صبح ورودی های اطراف رودخانه جاجرود، پارک خجیر، شهرهای سعید آباد و خسروآباد را برای محافظت از شهروندان در روزهای همه گیری بیماری کرونا مسدود کردیم.

وی ادامه داد: سیزدهم فروردین آخرین روز از تعطیلات نوروزی است و ما هم دوست داریم مانند سایر مردم در کنار خانواده خود باشیم اما به دلیل اهمیت محافظت از سلامت مردم سرکار حاضریم و به شهروندان توصیه می‌کنیم برای مراقبت بیشتر از سلامت خود به راهنمایی ماموران انتظامی توجه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا