مدیر اجرایی عرصه مسکن مهر پردیس خبر داد؛

سوءاستفاده دلالان این‌بار از عرصه مسکن مهر پردیس

مدیر اجرایی عرصه مسکن مهر پردیس در خصوص سوءاستفاده دلالان از عرصه مسکن مهر پردیس هشدار داد.

به گزارش صبح پردیس، حسن حضرتی اظهار کرد: با عنایت به اینکه واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس، از مدتی قبل آغاز شده و اهمیت و ارزش موضوع را مالکین عزیز به خوبی درک نموده و روزانه صدها نفر جهت خرید و خود مالکی به مدیریت اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس مراجعه و تشکیل پرونده می‌دهند.

وی افزود: در این بین گزارشی‌هایی را دریافت نمودیم مبنی بر اینکه برخی از دلالان با خرید عرصه و به دست آوردن مالکیت کامل مسکن مهر، هنگام فروش واحد مسکونی، خریدار را از وضعیت عرصه خود مطلع نکرده و لذا فقط اقدام به فروش اعیانی می‌کنند و بعداً با طلب مبالغی بیشتر، عرصه را به خریدار واگذار می‌نمایند.

مدیر اجرایی عرصه مسکن مهر پردیس با بیان اینکه، لازم دانستم نکاتی را خدمت کسانی که قصد معامله عرصه و اعیانی دارند متذکر شوم، خاطرنشان کرد: ماده ۵ قرارداد واگذاری عرصه صراحتاً بیان داشته که اعیان واحد مسکن مهر پردیس چنانچه طی تشریفات قانونی به شخص دیگری انتقال یافته و واگذار شود و تغییر مالک صورت پذیرد، انتقال عرصه نیز در قبال تسویه حساب به نام همان شخص صورت می‌گیرد. یعنی فروشنده محترم چنانچه عرصه را خریداری نموده و مالک عرصه و اعیانی می‌باشد به هنگام فروش می‌بایست همزمان با اعیانی عرصه واحد خود را نیز بهخریدار واگذار نماید.

حضرتی بیان کرد: ماده ٩ قرارداد نیز اشاره دارد در صورت انتقال یا واگذاری تمام یا بخشی از زمین، موضوع قرارداد اعیانی احداثی در آن به غیر (جزئی یا کلی) بههر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل الیه قائم مقام خریدار و مسئول اجرای تعهدات ناشی از قرار داد می‌باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به مستندات و بندهای موضوع قرار داد واگذاری عرصه که به امضا خریدار می‌رسد فروش اعیانی و نگه داشتن عرصه برای مطالبه وجه بیشتر از خریدار از نظر این شرکت وجاهت قانونی نداشته و از طریق مراجع ذی‌صلاح قابل پیگرد می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا