سه مسیر دسترسی از آزادراه پردیس به جاده قدیم ایجاد شد

فرماندار شهرستان پردیس گفت: سه مسیر دسترسی از آزاد راه تهران- پردیس به جاده قدیم و برعکس، برای مواقع اضطراری ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، عبدالعظیم رضایی اظهار داشت: مسیرهای دسترسی برای مواقع اضطراری و حوادث جاده ای و برای تسریع بخشی در تردد خودروهای امداد رسان؛ اورژانس و آتش نشانی در سه محدوده آزادراه تهران- پردیس ایجاد شده است.

وی توضیح داد: این مسیرها با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت آزادراه و پلیس راه ایجاد شده و به ادارات و دستگاه های خدماتی و امدادی نیز اطلاع رسانی شده است که در مواقع اضطراری بتوانند از این نقاط ارتباطی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در محدوده جاده جاجرود طی ماه‌های گذشته شاهد بروز تصادفات زیاد با خسارات سنگین بودیم و در این راستا ساخت گریزگاه جاده ای به منظور هدایت خودروی حادثه ساز به سمت شیب ایجاد شده را در دست اقدام و اجرا داریم.

رضایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه، توضیح داد: گریزگاه مانع از بروز حوادث و سوانح جاده ای می شود و در صورتی که خودروهای سنگین کنترل خود را از دست بدهند و یا با مشکلات فنی مواجه شوند با هدایت خودرو به این گریزگاه ها، از بروز حوادث جلوگیری می شود.

وی افزود: گریزگاه در محلی ایجاد شده است که با منازل مسکونی، اماکن صنفی و تجاری و محل عبور خودروها فاصله دارد و خودروی حادثه ساز علاوه بر کاهش سرعت در ورود به این سطح شیبدار با مانعی روبرو نیست و خطری ایجاد نمی کند.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه تا ۲۰ روزآینده گریزگاه بعد از پمپ بنزین تپه سیف در نرسیده به پل جاجرود قابل بهره برداری است از اجرای مراحل پایانی عملیات عمرانی طرح خبر داد و اظهار داشت: تابلوهای اعلام نزدیک شدن به گریزگاه نیز برای آگاهی رانندگان نصب شده تا در صورت بروز حادثه، راننده از وجود گریزگاه مطلع باشد و به موقع از جاده خارج شود.

وی با اشاره به ضرورت ایمن سازی جاده قدیم جاجرود، گفت: نصب علائم رانندگی از سمت تهران آغاز شده و در حال حاضر به سعید آباد رسیده و لکه گیری آسفالت مسیرهای رفت و برگشت جاده قدیم نیز انجام شده است.

فرماندارشهرستان پردیس با بیان اینکه در زمان بارندگی شاهدآبگرفتی در برخی از نقاط جاده قدیم بودیم، توضیح داد: مناطقی که در سنوات گذشته آبگرفتگی داشتند لایروبی شده و در بارندگی اخیر نیز آبگرفتگی در محدوده جاده قدیم نداشتیم و هدایت روان آبها در این مناطق تا حد زیادی رضایت بخش بوده است.

رضایی افزود: دوربین های ثبت تخلفات در محدوده شیب‌های تند شهر سعید آباد از مسیر تهران به پردیس نصب شدند و تا یک ماه آینده کار نصب تمام دوربین‌ها تمام شده و برای ثبت تخلفات در این محدوده به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: خط کشی راه‌های روستایی منتهی به کمرد، بهسازی روشنایی جاده قدیم و روشن شدن برج‌های نوری حد فاصل ناحیه صنعتی خرمدشت نیز به منظور ارتقای ایمنی جاده قدیم جاجرود اجرایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا