سهمیه آرد تخصیصی شهرستان پردیس نیازمند تجدیدنظر است/ سامانه هوشمند ثبت سفارش آرد نانوایی‌های پردیس طراحی می‌شود

معاون فرماندار پردیس گفت: شهرستان پردیس نیازمند تجدید نظر در سهمیه آرد تخصیصی و انجام پیش بینی های واقع بینانه برای تامین آرد مورد نیاز است.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه آرد و نان استان تهران مشترک با شهرستان پردیس در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست معاونان ادارات کل غله استان، دفتر اقتصادی استانداری و صنعت، معدن و تجارت به همراه اعضای کارگروه شهرستانی  حضور داشتند.

این نشست بنا بر درخواست کارگروه شهرستانی و به منظور رفع مشکل حمل آرد از کارخانه‌های آرد سطح استان به شهرستان پردیس تشکیل شد.

معاون فرماندار پردیس در ابتدا از وجود مشکلاتی در بحث بارگیری سخن گفت و حمل و نقل و تخلیه را که میانگین زمانی ۱۰ روزه پس از ثبت سفارش تا ورود آرد به شهرستان و اعتراض نانوایان را در پی داشته است به عنوان یکی از مشکلات واحدهای صنفی خبازی نام برد و خواستار اتخاذ راهکاری برای رفع این مشکل شد.

حسین نژاد در ادامه افزایش جمعیت شهرستان ناشی از بارگزاری های مسکن مهر در فازهای ۴ گانه جدید را نیازمند تجدید نظر در سهمیه آرد تخصیصی و انجام پیش بینی های واقع بینانه برای تامین آرد مورد نیاز شهرستان در آینده دانست.

وی افزود: سازمان غله بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ که جمعیت شهرستان را ۱۶۹ هزار نفر اعلام کرده است سهمیه فعلی را اختصاص داده است اما در حال حاضر شهرستان پردیس جمعیتی بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر دارد.

در ادامه و پس از تبادل نظر حاضران مقرر شد کارگروه استانی مقدمات طراحی سامانه هوشمندی را انجام دهد تا از لحظه ثبت سفارش واحدهای نانوایی در سامانه مربوطه و پس از آن صدور حواله، بارگیری، زمان حرکت و نوع وسیله نقلیه حمل کننده آرد حتی زمان تقریبی تحویل آرد به واحدهای خبازی به صورت بر خط و کامل مورد رصد قرار گیرد تا ضمن اطلاع داشتن نانوایان از وضعیت سفارش خود، پس از بارگیری نیز توزیع خارج از شبکه برای فروش غیر قانونی آرد کنترل شود.

استعلام فرمانداری از معاونت اطلاعات و آمار سازمان برنامه پیرامون جمعیت فعلی شهرستان به منظور تامین سرانه آرد شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا