مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:

سرانه ورزشی پردیس بر اساس جمعیت دیده‌ شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: باید سرانه ورزش شهرستان پردیس مانند سرانه فضای سبز و تجاری، بر اساس جمعیت دیده شود و ارتقای این سرانه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از ایرنا «نصرالله پریچهره» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت و سازهای ورزشی خوبی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده است و در این راستا از ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش استقبال و حمایت می کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بخش ورزش با همه گیری بیماری کرونا افزود بیماری کرونا جمعیت ورزشکار ما را تقلیل داده است و به دلیل برگزار نشدن مسابقات و رویدادهای ورزشی آمار دقیقی از ورزشکاران نداریم.

پریچهره ادامه داد: برخی از ورزشکاران صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی فعالیت می کنند و با توجه به حضور نداشتن در باشگاه و نداشتن کارت بیمه، در آمار ورزشکاران محسوب لحاظ نشده اند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح هایی برای بازگشایی باشگاه‌های ورزشی پیشنهاد کرده است تا با رعایت دستور العمل ها و فاصله اجتماعی حضور ورزشکاران را بیشتر و پر رنگ تر داشته باشیم.

پریچهره با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای کارآمد ادارات ورزش و جوانان استان هنوز تبدیل وضعیت نشدند، تصریح کرد: یکی از دغدغه های اداره کل ورزش و جوانان تهران تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارکنان آن است که طرح تعیین وضعیت آنها توسط وزارت ورزش و جوانان در دست پی گیری است.

وی اضافه کرد: در این رستا با کمک استاندار و نمایندگان مجلس تصویب و برخی از کارکنان که با بیش از ۲۰ سال سابقه کار بلاتکلیف هستند، تعیین وضعیت بشوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه بیماری کرونا و تعطیلی استخرها ضرر زیادی به مجموعه های ورزشی وارد کرده است، اظهار داشت: تاسیسات استخرها خاموش هستند و برای تعمیر و روشن شدن مجدد آنها در سال آینده باید میلیاردها تومان هزینه کنیم.

پریچهره گفت: استخرهای روباز، بازگشایی شدند و درخواست بازگشایی استخرهای سرپوشیده را طی نامه‌ای به فدراسیون پزشکی برای طرح در ستاد ملی کرونا ارسال کردیم.

وی با اشاره به شرایط دریافت مجوز سمن ها، بیان کرد: مجوز و اعتبار سمن ها اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صادر می کند و در این مجوز شرح وظایف افراد و اعضا مشخص هستند و در این راستا متخلفان شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به شرایط تجاری سازی در اماکن ورزشی ، اظهار داشت: بر اساس قانون تنها ۱۰ درصد اماکن ورزشی مجوز تجاری سازی دارند و ساخت فضای تجاری بیش از آن تخلف محسوب شده و با متخلف برخورد می شود.

پریچهره ادامه داد: ساخت فضای تجاری بیش از ۱۰ درصد ماهیت کاربری ورزشی را زیر سوال می برد و در این راستا نظارت بر ساخت اماکن برای جلوگیری از تجاری سازی بیش از درصد تعیین شده ضرورت دارد.

وی با اشاره با نشست خود با عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس، بهسازی و تعمیرات سالن های ی ورزشی در حال بهره برداری، تعیین تکلیف سالن های ورزشی روستای سعیدآباد و شهرک طلائیه، نحوه حمایت از واحدهای ورزشی آسیب دیده و ساماندهی هیات های ورزشی را بخشی از موارد مطرح شده در این نشست برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران عنوان کرد: بررسی وضعیت پیشرفت طرح خانه جوان شهرستان، مشارکت سمن های فعال، بهره برداری ۱۰۰ درصدی از طرح های ورزشی شهرستان، آسان سازی فرایند ورود سرمایه گذاران ورزشی به شهرستان و افتتاح سالن ورزشی تازه تاسیس در بلوار شهید چمران در دهه مبارک فجر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا