ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهرستان پردیس/ ۴ شهرداری تابع شهرستان نسبت به تشدید جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام می‌کنند

اولین نشست کارگروه ساماندهی سگهای بلاصاحب و بی‌سرپرست شهرستان پردیس سیاست داوود ریاحی معاون عمرانی فرماندار و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری پردیس، معاون فرماندار در ابتدای این جلسه با اشاره به اعتراضات مردمی پیرامون وجود سگ‌های بلاصاحب در معابر و احتمال بروز خطرات جانی، انتقال بیماریها و تصادف حیوانات با خودروها بر ساماندهی و جمع آوری این حیوانات در راستای کاهش جمعیت آنها تاکید کرد.

وی افزود: در برخی مناطق شهری، جمعیت سگ‌ها به یکباره بسیار زیاد می‌شود و لازم است شهرداریها و دهیاریها در اسرع وقت نسبت به تقویت تیم های زنده گیر و تحویل به مراکز نگهداری و ارائه گزارش ماهانه به فرمانداری و ادارات محیط زیست، دامپزشکی و شبکه بهداشت اقدام کنند.

در ادامه و پس از تبادل نظر نمایندگان بخشداری ها، شهرداری ها، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و حفاظت محیط زیست، مقرر شد؛ ۴ شهرداری تابع شهرستان نسبت به تشدید جمع آوری سگهای بلاصاحب اقدام کرده و آمار تحویل به مراکز جمع آوری نیز به فرمانداری ارائه شود.

همچنین تامین برق موقت برای محل نگهداری سگ های بلاصاحب در فاز ۸ توسط شرکت عمران شهر پردیس، هماهنگی با اداره محیط زیست توسط شهرداری بومهن برای تامین زمین مناسب در راستای راه اندازی مرکز نگهداری سگهای بلاصاحب و اطلاع رسانی عمومی در سطح شهرستان از ممنوعیت رهاسازی حیوانات خانگی در معابر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا