دو شهر و یک بخش مرکزی به شهرستان پردیس افزوده شد

فرماندار شهرستان پردیس گفت: روستای خسرو آباد با یک هزار نفر جمعیت و روستای سعیدآباد با ۱۰ هزار نفر جمعیت در بخش جاجرود در تقسیمات کشوری تبدیل به شهر شدند و بخش مرکزی در شهرستان ایجاد شد.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از ایرنا، عبدالعظیم رضایی اظهار داشت: روستای خسرو آباد با جمعیت کمتر پیش ازسعید آباد تبدیل شد نارضایتی ساکنان سعید آباد را به همراه داشت که با مساعدت مسولان وزارت کشور، استانداری و هیات دولت، روستای سعید آباد با ابلاغ مصوبه هیات دولت به شهر تبدیل شد.

وی با اشاره به اهمیت انجام امور اداری و مقدماتی تاسیس شهر، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو در شهرهای جدید خسرو آباد و سعید آباد انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر برگزار خواهد شد و ضرورت دارد، انتخاب شهرداران مناسب برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان در اولویت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ایجاد بخش مرکزی برای شهرستان یکی از الزامات اولیه تقسیمات کشوری برای تشکیل شهرستان است که این مهم به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود و در جلسه پیشین هیات دولت ایجاد بخش مرکزی شهرستان تصویب و ابلاغ شد.

رضایی ضمن تقدیر از توجه مسولان وزارت کشور، استانداری و هیات دولت ، اظهار داشت: تبدیل دو روستا به شهر و ایجاد بخش مرکزی طی چند ماه برای نخستین بار در کشور درشهرستان پردیس اجرایی شده است و در این راستا توجه مسولان کشوری برای انجام در زمان یاد شده قابل تقدیر است.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت شهرستان پردیس در حدود ۳۰۰ هزار نفر است اما امکانات دریافتی بر اساس آمار گیری سال ۹۵ و برای ۱۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است در آمارگیری جدید با توجه به تعداد جمعیت ساکن در سطح شهرستان درجه بندی ادارات و دستگاهها در سطوح مختلف ارتقا پیدا می کنند و امکانات مناسب با توجه به آمار جدید به شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

*صنوف مزاحم شهرستان پردیس ساماندهی می شوند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ساخت یک شهرک برای انتقال صنوف مزاحم طی نشستی با خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهر سازی استان تهران مصوب شد تا شرایط واگذاری زمینی به مساحت 60 هکتار در محدوده روستای طاهر آباد به شهرداری بومهن برای انتقال اصناف مزاحم در سطح شهرستان تامین شود.

رضایی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شدتا امور مربوط به آماده سازی و ساخت و ساز توسط شهرداری بومهن اجرایی شده و کارگاه های تولید ی کوچک و بزرگی که در خیابان ها و محله های شهر بومهن فعالیت آلاینده و آزاردهنده دارند و منظر شهری را نازیبا کردند به این شهرک منتقل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا