بازدید دانشجویان دانشگاه‌های تهران از پارک فناوری پردیس

گروهی از دانشجوهای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های شریف، پلی تکنیک و دانشگاه تهران باهدف آشنایی بیشتر و برقراری ارتباط، از پارک فناوری پردیس و برخی شرکت‌های عضو بازدید به عمل آوردند.
به گزارش صبح پردیس، سعیده توکلی‌راد کارشناس ارشد گروه بازدیدهای علم و فناوری بنیاد ملی نخبگان که متولی اجرایی این بازدید بود، در این خصوص اظهار کرد: این دانشجویان نخبه از دانشگاه‌های مطرح از رشته‌های فنی مهندسی بودند که از طرف بنیاد ملی نخبگان به این بازدید دعوت شده بودند.
توکلی‌راد افزود: طرح جامعی برای پرورش و آموزش دانشجویان نخبه توسط بنیاد ملی نخبگان، تدوین شده که بازدید از پارک‌های علم و فناوری هم یکی از بخش‌های این طرح است تا دانشجویان هم برای بازار کار آینده و هم برای گذراندن طرح پایان‌نامه خود ایده‌های بکر را در سر پرورش دهند.
وی در ادامه از میزان کارایی این بازدیدها و جذابیت آن برای دانشجوهای نخبه اظهار نمود: اغلب دانشگاه‌های مطرح کشور خود مرکز شتاب دهی و حمایت از استارت آپ ها را دارند اما مسئله اینجاست که این مراکز اغلب کار دانشی و علمی می‌کنند و کمتر برای بازار صنعت و کارهای عملی می‌توانند دانشجویان را پرورش دهند ازاین‌رو بازدیدهای این‌چنینی گستره دید و فعالیت دانشجویان را افزایش می‌دهد و به آنها کمک می‌کنند نگاه جدیدی به بازار کار خود داشته باشند.
مسئول این بازدید در ادامه به نبود بازار کار برای دانشجویان نخبه اشاره کرد و گفت: دانشجویان نخبه ما ایده دارند اما بازار تولید ندارند، برای ایجاد این بازار تولید و همچنین مصرف این ایده‌ها آشنایی با پارک‌های فناوری می‌تواند کمک زیادی به هدفمند شدن فعالیت‌های این نخبگان کند.
توکلی‌راد به چگونگی بالاتر بردن کارایی این بازدیدها تأکید کرد و گفت: بازدیدها باید مستمر و متمرکزتر باشند بدین معنی شما با یک بازدید کلی صرفاً می‌توانید مجموعه‌ای از فعالیت های پارک را معرفی کنید اما اگر هر بازدید مربوط به یک یا دو شرکت متخصص در یک زمینه مشخص باشد کارایی و بهره‌وری بازدیدها برای دانشجویان افزایش می‌یابد.
وی در آخر به سامانه صدف پارک فناوری پردیس که کانالی برای معرفی مشاغل و جذب نخبگان به بازار کار است اشاره کرد و گفت: ایده راه‌اندازی این سامانه ایده‌ای جذاب و کارآمد است اما تبلیغات و معرفی این کانال آن‌گونه که شایسته است انجام‌نشده و نخبگان و فارغ‌التحصیلان از این کانال اطلاعی ندارند، اگر این کانال بتواند خود را به جامعه فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان جویای کار معرفی کند بهترین پل ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشجویان و نخبگان کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا