طی مراسمی و با حضور مسئولان؛

حامد حمزه خانی به‌سمت فرمانده سپاه شهرستان پردیس منصوب شد/ تقدیر از زحمات روح الله قنبری

طی مراسمی و با حضور مسئولان، حامد حمزه خانی به‌سمت فرمانده سپاه شهرستان پردیس منصوب شد و از زحمات روح الله قنبری تقدیر شد.

به گزارش صبح پردیس، پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه سرهنگ روح الله قنبری و سرگرد حامد حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس در سالن اجتماعات مسجد جامع شهر پردیس و با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا(ع) امام جمعه، فرماندار، دادستان و رئیس دادگستری، شهرداران، رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای پردیس و بومهن، مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

بنابراین گزارش این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی کشورمان و خیرمقدم حجت الاسلام زحمتکش مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان پردیس، آغاز شد.

در ادامه سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ضمن خیرمقدم به حضار و یاد از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب و همچنین عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی، اظهار داشت: روز گذشته تکریم و معارفه سرهنگ قنبری را در شهرستان رباط کریم برگزار کردیم.

وی گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی که یک مقطع مهم، ارزشمند و حساس برای انقلاب است را در پیش داریم.

حسن زاده افزود: برخی این حساسیت را به گونه‌ای تعبیر می‌کنند که از دل آن نگرانی بیرون می‌آید اما این حساسیت نتیجه و برآیند آن نگرانی نیست.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: چهل سالگی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنان نظام را به شدت نگران و در دل‌هایشان هراس ایجاد کرده و بالعکس در دل، جان و قلب نیروهای انقلابی، ملت و ملت‌های مظلوم دنیا، امید و نور ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ما در چهل سالگی انقلاب در اوج قدرت و در نقطه‌ای هستیم که دشمنان از مؤلفه‌های قدرت نظام هراس پیدا کرده و از خلل ایجاد کردن در مولفه‌های قدرت ما مایوس شدند.

حسن زاده تصریح کرد: آنها تنها یک راه داشتند و آن ایجاد تحریم‌ها بود و گفتند ما نمی‌خواهیم مردم چهل سالگی انقلاب را جشن بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، اظهار کرد: دشمنان انقلاب به این نقطه رسیدند که از فعالیت علیه ایران مایوس شدند.

وی افزود: دشمنان استراتژی‌های مختلفی را طی چهل سال انقلاب امتحان کردند اما موفق نشدند و به یاس رسیدند اما ما وظایف و تکالیفی در چلهمین سالگرد انقلاب داریم.

حسن زاده ادامه داد: مردم، مسؤولان ارکان‌های نظام، دستگاه‌ها و ارکان‌های حاکمیتی در کشور تکالیفی دارند تا سالگرد بی‌نظیری که دشمنان انقلاب اسلامی را نگران می‌کند و امید و الگویی برای ملت‌های مظلوم شده را با شکوه برگزار کنیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: اولین تکلیف ما شکر نعمت است زیرا انقلاب اسلامی و نظام بزرگترین نعمتی است که یک ملت و جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند و خداوند این نعمت را با بستر سازی و جهاد ملت به ما ارزانی کردند.

حسن زاده تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) خطاب به شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها، ایجاد و تأسیس نظام اسلامی را دارای عظمت و ارزش بالایی دانستند و فرمودند، اگر صد بار این کشور را با خاک یکسان و دوباره بسازیم باز هم ارزش بالایی دارد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: در مقطعی مقام معظم رهبری دست‌آوردهای انقلاب را تبیین کرده و فرمودند، کشور ما مشابه کوهنوردی است که قله‌ای مانند دماوند را فتح کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص انقلاب اسلامی ایران با مردم کشورهای مسلمان دیگر صحبت کردیم و اظهاراتشان مشخص کرد که ایران اسلامی در قله است و از بیرون دیگر مسلمانان متوجه عظمت ملت ایران می‌شوند به همین دلیل است که ماندگار شدیم.

حسن زاده با بیان اینکه برخی از خودی‌ها قدر این توفیقات را نمی‌دانند، گفت: جوانان گرانی و برخی ناکارآمدی‌ها را می‌بینند اما باید بدانند اگر قرار بود پیروزی نظام اسلامی و این دست آوردها را نداشتیم باید شبیه عراق، سوریه یا افغانستان می‌شدیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: ما در ایران منابع نفتی و گاز داریم و کشوری چهارفصل هستیم که می‌توانستیم شبیه عربستان باشیم که بر سرمان بزنند و منابع مالی و تسلیحات کشورمان را برای جلب رضایت آمریکایی‌ها کشور همسایه و مسلمانمان را به خاک و خون بکشیم اما امروز توانمند، قدرتمند و عزتمند در منطقه و جهان هستیم.

حسن زاده ضمن اشاره به اینکه این محبوبیت‌ها شکرگزاری دارد، بیان داشت: برای شکرگزاری باید مردم و مسوولان ما قدر رهبری و انقلاب را بدانند زیرا زمان کلینتن گفتند، ما دو سال نقشه کشیدیم، سفر، هماهنگی، امکانات، هزینه و… صرف کردیم اما رهبر ایران با یک سخنرانی تمام نقشه‌های ما را نقش بر آب کرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: رهبری برآورد سیاسی سال 98 را اعلام کردند و دشمنان که به صورت محرمانه پیگیر دسیسه چینی برای سال 98 ما بودند به یکباره با سخنرانی رهبری و هشدار معظم له به مسؤولان و مردم که مراقب دسیسه‌های دشمنان باشید، باز هم ضربه‌ی سنگین خوردند.

وی اضافه کرد: باید قدر مسؤولان دلسوز و خدمتگذار را بدانیم زیرا شکرانه انقلاب نکته مهمی است که باید به آن اهمیت داد.

حسن زاده تصریح کرد: مسوولان نیز باید به شدت قدر مردم را بدانند زیرا در وصیت و پیام‌های امام راحل ملت و مردم را از امت صدر اسلام بهتر دانستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار کرد: تمام دست آوردهای انقلاب با مقاومت مردم محیا شده و در سال 96 و 97 علی‌رغم اعمال فشار‌های اقتصادی، تحریم‌ها و… گره خودن اینها با برخی ناکار‌آمدی‌ها و مثلث شوم سال قبل را ملت عزیز، بصیر و فهیم تحمل و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

وی افزود: در زمان حضور حضرت امام خمینی(ره) و طی 34 سال رهبری داعیانه مقام معظم رهبری فرمودند، اگر هزار بار از ملت تشکر کنیم کم است زیرا از این جهاد کبیر سربلند بیرون آمدند و باید به نشانه‌های شکرگزاری توجه بیشتری داشته باشیم.

حسن زاده ادامه داد: مردم برای حفظ نظام، دست آوردهای انقلاب و مولفه‌های قدرت تلاش کردند و باید شاهد قدردانی مسؤولان از مردم باشید و آن هم فقط با خدمت روز افزون، بی‌شاعبه، صادقانه و شبانه روزی میسر می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: امام راحل به مسؤولان توصیه کردند که از مردم و محرومین که صاحبین اصلی انقلاب هستند غافل نشوید.

وی دومین تکلیف را مراقبت کردن از خود در مقابل عملیات روانی دشمن دانست و اظهار کرد: حرکتی که به صورت سیستماتیک آغاز شده و با هزینه فراوان بخشی از مردم و تعدادی از مسؤولان را از گذشته خود پشیمان کردند.

حسن زاده تصریح کرد: تعدادی از کسانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند چندی پیش اظهار پشیمانی کردند زیرا زیرساخت فکری درستی نداشتند و تحت عملات روانی دشمنان قرار گرفتند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: آنها با عملیات روانی تاثیر گذار هستند تا در برآیند آن نقاط قوت را به نقاط چالش‌زا تبدیل کنند و مسؤولان در تمام سطوح و اقشار مختلف مردمی باید بدانند، مواضع ما در اوج قدرت باید مستحکم باشد.

حسن زاده اضافه کرد: عده‌ای در داخل مؤلفه‌های قدرت، توان موشکی و… را دانسته و نادانسته، آگاهانه و یا از روی ناآگاهی تضعیف می‌کنند.

وی اظهار کرد: در کالیفرنیا در دوازدهمین روز آتش سوزی ترامپ در این ایالت حاضر و اقدام به توبیخ و تنبیه مسؤولان کرد و بودجه‌های این ایالت را قطع کرد؛ اما تماما سانسور شد و کسی متوجه نشد اما برای پلاسکو حجمه‌های سنگین وارد کردند.

حسن زاده افزود: مسؤولان بدانند در چالش‌های ذهنی دستاوردها و زحمات نادیده گرفته نشود و قطعا بخش عمده مسؤولان پاک و از فساد به دور هستند اما برخی از این فسادها به دور نیستند و باید با این افراد برخورد کرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تکلیف سوم را عدم فرافکنی اعلام کرد و ادامه داد: همه ما وظیفه داریم از فرافکنی دور باشیم اما متاسفانه طی این سال‌ها در پازل دشمن حرکت کردیم و تمام کم کاری‌ها را به گردن هم و در آخر به دشمن نسبت دادیم.

حسن زاده تصریح کرد: زمانی می‌گفتیم دشمنان علیه ما اقدام می‌کنند، برخی می‌گفتند دشمن کجا بود، اما امروز همه ما دشمنان را با تحریم می‌شناسیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار کرد: بخشی از مشکلات به دشمنی، دشمنان و بخشی به خود ما و مردم مربوط است و باید کم کاری‌ها و اشتباهات را بپذیریم و اصلاح کنیم.

وی افزود: مشکلات داخلی داریم اما تحریم آمریکا ضعیف‌تر از توانمندی اقتصادی ما است و در موضع شکست هستند و برای از پای درآوردن دشمنان باید همه پای کار بیاییم.

حسن زاده ادامه داد: متهم کردن هم درست نیست و باید در کنار هم کارها را به پیش ببریم زیرا سرنوشت کشور دست مردم است و در تمام عرصه‌ها از جمله انتخابات اثر گذار و در اداره کردن جامعه مشارکت دارند و هرکجا مردم در کنار مسؤولان باشند مشکلات به راحتی حل شده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: مسوولان باید آغوش خود را برای شنیدن حرف‌های مردم باز کنند و فرافکنی نکنند زیرا نظامی باتجربه چهل ساله نباید تقصیرها را گردن دیگران بیاندازد و خود با روحیه جهادی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور نقاط قوت و ضعفی وجود دارد و باید این نقاط را شناسایی و نقاط قوت را برجسته و ضعف را حل کرد زیرا یکی از بهترین مولفه بالندگی و ماندگاری انقلاب اسلامی و پیروزی‌های ما در طول چهل سال، روحیه انقلابی و جهادی بوده است.

حسن زاده اظهار کرد: هرکجا با این روحیه رفتیم پیروز شدیم زیرا انقلابی فکر کردیم و موضع گرفتیم و هرکجا موفقیت نداشتیم ضعف ما در عملکرد انقلابی بود و با این روحیه جهادی موفق می‌شویم زیرا مردم در بسیاری از نقاط با محرومیت زدایی، جهاد و همدلی کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: وجود موسسات خیریه، گروه‌ها، مساجد، حرم امامزادگان و امامان و… زیاد داریم و خدمات اجتماعی و فرهنگی، خیریه و… برای محرومیت زدایی انجام می‌شود که دشمنان از این روحیه غافل بودند که روحیه جهادی و بسیجی نقاط قوت انقلاب بوده است.

وی با بیان آخرین مولفه باور قلبی به وعده الهی دانست و گفت: یک نفر مسیحی با یک نشانه از امام رضا(ع) دلباخته می‌شود اما برخی از ما چهل سال برتری‌ها و نشانه‌ها را می‌بینیم اما غافل هستیم.

حسن زاده ادامه داد: دست خدا را بالای سر انقلاب می‌بینیم اما برخی با کوچکترین مشکل کاسه چه کنم دست می‌گیرند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: طی این سال‌ها بحران‌ها، فتنه‌ها و… را پشت سر گذاشتیم، طبس را دیدیم، نقشه‌هایشان انقلاب مخملی و حضور 9 دی مردم را دیدیم.

وی تصریح کرد: گوهر گران‌بها ملت اعتقاد قلبی مردم است اما امروز باور قلبی به نصرت و وعده الهی نداریم اگر این اعتقاد باشد با صبر و تقوا دشمنان نمی‌توانند هیچ گزندی به نظام و مردم وارد کنند.

حسن زاده اظهار کرد: در کنار امام خمینی فرمودند بارها دست الهی را بالای سر انقلاب دیده‌اند و این خیلی به دور از معرفت است که این معجزات را نادیده بگیریم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: امام راحل فرمودند، به زودی صدام از بین خواهد رفت و رهبری فرمودند، 6 رئیس جمهور آمدند تا انقلاب ایران را نابود کنند اما بدنشان در گور می‌پوسد اما ما پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و باید به وعده الهی باور داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبلور روحیه جهادی در بسیج است و بسیج هم یعنی مردم که اقدامات در حوزه بسیج انجام شده و این برای بقای انقلاب مهم است و باید کارسازی کرد و باید افرادی که در جنگ و انقلاب بودند جای خود را به جوانان بدهند.

حسن زاده اضافه کرد: آنها عصبانی هستند که کادر انقلاب در حال عوض شدن است و افراد جدید هم با همان روحیه انقلابی و بسیجی حاضر شدند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: دولتی‌ها جوانگرایی را با مصوبه مجلس آغاز کردند اما سپاه و بسیج طی 10 سال اخیر این تغییرات را انجام داده و در بسیاری از نقاط از جمله سپاه سیدالشهدا استان تهران جایگزینی جوانان با بازشستگان آغاز شده است.

در پایان از زحمات روح اله قنبری تکریم و احمد حمزه خانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان پردیمعارفه شد احکام هر دو فرمانده از سوی مسوولان و سردار حسن زاده اهدا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا