جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بومهن با حضور نمایندگان استانی و شهرستانی برگزار شد

جلسه مدیریت بحران شهرداری بومهن با حضور نماینده ستاد بحران استانداری تهران و فرمانداری پردیس، نماینده دادگستری شهرستان، دیگر مدیران و روسای عضو کارگروه هشدار و اطلاع رسانی برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، سپس عباس صمدی دبیر ستاد بحران شهر بومهن گزارشی از عملکرد ستاد و کارگروه امداد و نجات ارائه کرد.

در ادامه اسماعیل میر طاهری نماینده شورای شهر در ستاد بحران، در ارتباط با لزوم تجهیز سوله بحران توسط هلال احمر و برگزاری جلسه مشترک با حضور شهرداران شهرهای مجاور برای هدایت صحیح آب‌های سطحی، کنترل سیلاب حاصل از بارش شدید باران و جلوگیری از هرگونه خسارت به تأسیسات شهری بومهن تاکید کرد.

سپس شکاری نماینده فرمانداری در ستاد بحران، بر موضوع آمادگی و انجام عملیات پیشگیری و لایروبی رودخانه و انهار تاکید کرد.

نماینده دادگستری در ستاد بحران نیز در خصوص مکاتبه اخیر دادستان شهرستان پردیس مبنی بر شناسایی اماکن فاقد امنیت، گزارشی را ارائه و روند انجام آن را به جلسه بعد موکول نمود.

نماینده استانداری در ستاد بحران ضمن تاکید بر برگزاری کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران و استفاده از تجربیات کارشناسان مدیریت بحران بر امر آموزش پرسنل و مدیران اجرایی و پیگیری مطالبات به حق ارائه شده از سوی استان قول مساعد دادند.

اهم مهم‌ترین مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید:

۱– مقرر گردید بازدید از محل ساخت و ساز در حریم مسیل گلدره چای توسط شرکت آب و فاضلاب و مسیر جایگزین دسترسی به رودهن از طریق بلوار امام رضا و پل جدیدالاحداث مواصلاتی شهرک کشاورزی از طریق جاده خاکی پیشنهادی بازدید و مورد بررسی قرار گیرد.

۲-مقرر گردید با توجه به شناخت نماینده استان در ستاد بحران شهر و بازدید میدانی از شهر بومهن، ستاد مدیریت بحران استانداری تهران با برگزاری  جلسه‌ای مشترک با شهرداران شهرهای بومهن پردیس و رودهن، نماینده فرمانداری‌ها و اعضای شورا در ستاد بحران شهرهای هم‌جوار و شرکت عمران پردیس برای مهار و کاهش خسارت به واسطه سیلاب‌های بارشی باران در پاییز و زمستان که به شهر بومهن وارد می‌سازد، راهکار اجرایی مناسب مشخص و در این راستا پیش بینی و اقدامات عمرانی هدایت صحیح آب‌های سطحی از حاصل بارش‌ها را معمول نمایند.

۳-مقرر گردید نماینده شورای شهر در ستاد بحران موضوع موافقت‌نامه اختصاص سوله بحران را به هلال احمر در اسرع وقت پیگیری و اقدام عاجل برای تجهیزات امدادی را  فراهم نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا