جشنواره نواهای سرزمین مادری در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد + تصاویر

جشنواره نواهای سرزمین مادری در فرهنگسرای مهر بومهن با اجرای گروه‌های مختلف موسیقی کرمانج، لری، آذری و بلوچی برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، جشنواره نواهای سرزمین مادری در بومهن به همت انجمن موسیقی شهرستان پردیس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس، مجتمع فرهنگی هنری مهر، شهردار و شورای اسلامی شهر بومهن، در محل مجتمع فرهنگی هنری مهر برگزار شد.

در این آئین، آوای مهر به سرپرستی مجتبی قارداشی، گروه درنا (موسیقی کرمانج) به سرپرستی مرتضی نصرآبادی، گروه پرنیان (لری) به سرپرستی آقای جان بزرگی، گروه عاراض (آذری) به سرپرستی آقای محمدی و گروه کادوس به سرپرستی حمید مقدم و قطعات زیبای بلوچی توسط آقای جهانی اجرا گردید و مورد استقبال حضار قرار گرفت.

حضور شعرای مهمان آقایان محمد رستمی نیا، رضا رجایی نیا و استاد امجد زمانی و همراهان از کانون ادبی موسیقی مهرو قرائت متون و اشعاری به زبان و گویش‌های محلی و اجرای موسیقی شاد کردی همراه با نمایش موزیکال توسط گروه نمایش پلاتو و سرپرستی امجد زمانی از دیگر بخش‌های برنامه بود.

مجتبی قارداشی ریس انجمن موسیقی شهرستان پردیس ضمن تشکر از اعضا شورای اسلامی و شهردار محترم بومهن که حامی مالی برنامه عوامل اجرا، مجتمع فرهنگی هنری مهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس و حضور گسترده و دور از انتظار مردم اظهار کرد: تلاش داریم در سال ۹۸ در این منطقه که بوم اقوام ایرانی نیز می‌باشد کار را گسترش داده و جشنواره استانی برگزار نماییم این حق اقوام و موسیقی این منطقه است که هنر خود را عرضه کنند و مردم از دیدن آن لذت ببرند.

وی افزود: با صحبت‌های که با گروهای قومی و محلی صورت گرفته نظر داریم کنسرت‌های موسیقی قومی را به‌صورت گسترده در سال ۹۸ برگزار نماییم امید است که در این مهم مسئولین محترم ما را یاری نمایند.

گفتنی است در پایان این مراسم از گروه‌های برتر با لوح و تندیس یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا