تعدیل 40 درصدی عوارض ساخت‌وساز در پردیس/ 3000 مورد ملاقات شورا با شهروندان طی 6 ماه

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با اشاره به تعدیل 40درصدی ساخت‌وساز در پردیس، گفت: طی 6 ماه گذشته، بیش از سه هزار مورد ملاقات بین اعضای شورا و شهروندان انجام شد.

به گزارش صبح پردیس، سید علی موسوی جوردی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که با حضور کورش گلریز سرپرست شهرداری پردیس، سعید روحانی سرپرست روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس و … برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر پردیس پس از انتخاب از سوی مردم، تأیید نهادهای ذی‌ربط و حضور در این عرصه، بلافاصله و بدون بروز کوچک‌ترین مشکلی نسبت به تعیین شهردار جدید اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه و تفکر اعضای مجرب شورای اسلامی شهر پردیس به این جایگاه به‌عنوان مجموعه که باید در همه عرصه‌های مدیریت شهری ورود کند، طی همان جلسات نخست کمیسیون‌های تخصصی شکل گرفت و هریک از اعضا به فراخور تخصص، تحصیلات و تجربیات گذشته به‌عنوان روسای هر کارگروه انتخاب شده و فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه ریزی‌های مدون، آغاز کردند.

فقدان شورای اسلامی در دوره چهارم و بروز مشکلات

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس، فقدان شورای شهر طی یک دوره چهار ساله در پردیس را سبب بروز برخی مشکلات دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی شورای اسلامی در دوره پنجم، نبود شورا در دوره گذشته بود.

 موسوی جوردی بیان داشت: ازاین‌رو، طی بررسی‌های دقیق کارشناسی، مشکلات مصوبات قبلی شناسایی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری شد.

تعدیل 40 درصدی عوارض ساخت‌وساز در پردیس

وی تصریح کرد: از جمله بزرگترین این مشکلات می توان به تعیین عوارض سنگین ساخت و ساز اشاره کرد که شهری با پتانسیل بالقوه در امر ساخت و ساز همچون پردیس را از این بخش سرمایه گذاری محروم کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس ادامه داد: گاهی برخی عوارض مصوب در خصوص پایان کار و صدور پروانه شهر پردیس با نقاطی نظیر منطقه یک تهران برابری می کرد که این عوارض طی نشست هایی با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس حدود 40 درصد تعدیل و اعمال عوارض جدید از سال آینده تحقق می یابد.

3000 ملاقات شهروندان با اعضای شورای پردیس طی 6 ماه

وی از انجام بیش از سه هزار ملاقات شهروندان با اعضای شورای اسلامی پردیس خبر داد و گفت: مردم پردیس طی چهار سال از داشتن شورای شهر محروم بودند و شهرداری به دلیل وظایف ذاتی خود به‌عنوان نهاد مجری مصوبات، نمی‌توانست جایگزینی برای آن باشد؛ بدین ترتیب بعد از تشکیل این مجموعه در دوره پنجم سیل مطالبات شهروندان به‌سوی شورا جاری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس ادامه داد: اعضای شورای اسلامی پردیس برای رفع مشکلات مردم با توجه به حیطه اختیارات قانونی و در سایه تعامل با سایر دستگاه‌های عمرانی و خدماتی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

موسوی جوردی اضافه کرد: همچنین هریک از اعضای شورا طبق جدولی زمان‌بندی شده برای پاسخگویی به شهروندان در ساختمان شورا حاضر می‌شدند که البته همکاران بنده در بسیاری مواقع بیش از ساعات و روزهای تعیین‌شده در خدمت مردم بودند.

بر پایه این گزارش، در پایان نخستین نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری پردیس، خبرنگاران و اصحاب رسانه با تقدیم لوح سپاس و هدیه یادبود، تجلیل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا