تزریق واکسن کرونا به سالمندان پردیس با ثبت‌نام در پایگاه تجمیعی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهر پردیس، سالمندانی که در سایت ثبت نام نکردند، می توانند با ثبت اطلاعات اولیه در پایگاه، واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، «سعیدآسیایی» اظهار داشت: بر اساس آمار اطلاعات ۵۰۰ نفر سالمند بالای سن ۸۰ سال در سامانه ثبت شده و به منظور رفاه حال سالمندان بدون در نظر گرفتن ثبت نام آنها در سایت salamat.gov.ir تاکنون ۹۹۰ سالمند در پایگاه تجمیعی شهر پردیس واکسینه شدند.

وی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بر اساس اولویت سن اعلامی با سالمندانی که در سامانه سیب ثبت نام کردند تماس گرفته و زمان حضور در پایگاه برای واکسیناسیون را به آنها اعلام می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد سالمندان واکسینه شده در محدوده سنی زیر ۷۵ سال در این پایگاه ، اظهار داشت: در حدود ۲ هزار و۵۰۰ سالمند زیر سن ۷۵ سال طی دو هفته گذشته واکسینه شدند و بر اساس آمار موجود، پیش بینی می شود که در محدوده سنی ۶۰ سال به بالا در حدود ۷هزار نفر مراجعه برای واکسینه داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پردیس اظهار داشت: پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهر پردیس در محل فرهنگسرای شهرداری پردیس در بلوار ابن سینا راه اندازی شده تا واکسیناسیون سالمندان در فضایی پاک و بدون آلودگی ویروس کووید ۱۹ انجام شود.

آسیایی با بیان اینکه مراکز بهداشت محل تردد بیماران مبتلا به کرونا است، توضیح داد: واکسینه کردن سالمندان در محلی پاک و به دور از بیماران کرونایی، راهکاری برای محافظت از آنها در برابر ویروس کویید ۱۹و ابتلا به بیماری کرونا است و به زودی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در بومهن و جاجرود راه اندازی خواهد شد.

وی از فعالیت سه مرکز منتخب کرونا در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مرکز بهداشت ولیعصر بومهن شبانه روزی است و مراکز بهداشت فروردین جنوبی در پردیس و مرکز بهداشت جاجرود تا نیمه های شب به شهروندان خدمات رسانی دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس با بیان اینکه طی دو هفته اجرای طرح واکسیناسیون، کمبودی در زمینه تامین واکسن نداشتیم، اظهار داشت: واکسن های مورد نیاز شهرستان بر اساس لیست اعلامی به موقع دریافت و بر اساس اولویت سنی سالمندان تزریق شده است.

آسیایی با اشاره به شرایط واکسینه شده سالمندان با بیماری خاص، توضیح داد: تزریق واکسن بیماران خاص باید در بیمارستان انجام شود و در این راستا با بیمارستان سوم شعبان دماوند هماهنگ شده تا بیماران به همراه کارشناسان شبکه به بیمارستان اعزام و تزریق واکسن در بیمارستان انجام شود.

وی ادامه داد: کارشناسان توصیه های لازم قبل و بعد از تزریق واکسن را به سالمندانی که به مرکز واکسیناسیون تجمیعی شهر پردیس مراجعه می کنند توضیح می دهند و آنها پس از تزریق در حدود ۳۰ دقیقه در مرکز استراحت دارند تا در طی زمان یاد شده مشخص شود مشکلی بابت تزریق واکسن برای آنها ایجاد نشده باشد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پردیس گفت: ثبت نام و انتظار سالمندان برای تزریق واکسن در فضای باز فرهنگسرا است و تزریق واکسن با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اتاق های فرهنگسرا توسط کارشناسان شبکه بهداشت درمان انجام می شود.

آسیایی با اشاره به مزایایی تزریق واکسن کرونا، اظهار داشت: تزریق واکسن باعث می شود که از شدت بیماری، تعداد بستری و مرگ و میرها کاسته شود و باید توجه داشته باشیم که تزریق واکسن به معنای نفی رعایت دستور العمل های بهداشتی نیست وشهروندان پس از تزریق واکسن نیز باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طی دو هفته برگزاری طرح واکسیناسیون عارضه ای بابت تزریق واکسن نداشتیم، اظهار داشت: واکسن ها از فیلترهای زیادی عبور کردند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و برای ورود به کشور تاییدیه وزارت بهداشت و درمان کشور را دریافت کردند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل