بخشدار مرکزی پردیس:

تبدیل روستا به شهر راه توسعه پردیس نیست

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: روستاها برای دریافت خدمات لازم نیست که به شهر تبدیل بشوند، توسعه روستا و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی بر اساس نیازهای روستائیان و با حفظ وضعیت روستا انجام می‌شود.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمود حیدری» اظهار داشت: روستاهای شهرستان پردیس با قدمتی دیرینه و ظرفیتی قابل توجه پیش از احداث شهر جدید پردیس ایجاد شده بودند و ما موظف به حفظ شاکله روستایی با توجه به آداب، فرهنگ، رسوم و هویت روستاها در کنار شهر پردیس هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست تمرکز زدایی پایتخت منجر به ایجاد حاشیه نشینی مدرن در شهرهایی نظیر پردیس شده است، افزود: شهر پردیس را می توان گوشواره کلان شهر تهران در سیاست تمرکز زدایی دانست و ساخت پروژه انبوه سازی مسکن مهر، جمعیت این شهرستان پس از بارگذاری کامل جمعیتی تا دو سال آینده به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رساند.

بخشدار مرکزی پردیس با تاکید بر ضرروت تامین زیرساخت های لازم برای جمعیت آینده، توضیح داد: حاشیه نشینی مدرن عوارضی هم به همراه دارد و یکی از راهکارهای رفع این عوارض، حفظ آداب و رسوم، فرهنگ، داشته ها و شناسنامه هویتی روستاهای این شهرستان با توسعه متوازن برای تامین زیر ساخت‌ها با توسعه متوازن است.

حیدری ادامه داد: توسعه متوازن بر اساس سند ۵ ساله ششم و سند آمایش سرزمینی همگون با برنامه های شهری و روستایی امکان پذیر است.

وی افزود: شهرستان پردیس با وسعت ۲۸۶ کیلومتر مربع موقعیت مهمی به لحاظ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی فرهنگی در استان دارا است و در حال حاضر با بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی، صنفی، صنعتی در این شهرستان مشکل اشتغال نداریم.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی انتخاب شده و از روز شنبه چهاردهم فروردین کار خود را شروع می کنند، اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان پردیس متشکل از روستاهای اصطلک، باغکمش، واصفجان و کرشت است که پس از احداث بخش مرکزی از بخش بومهن جدا شده است و شورای اسلامی این بخش از شنبه کار خود را آغاز می کند.

حیدری گفت: رفع مشکل فاضلاب روستایی با اتصال به سیستم فاضلاب شهری با مساعدت آبفا و استفاده حداکثری از منابع و اعتبارات، بازنگری طرح هادی روستایی، رفع مشکل آبهای سطحی، ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز با همراهی اداره جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و فعالسازی پلیس ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرروت بازنگری و تسهیلگری در برخی از قوانین اظهار داشت: مالکان روستای اصطلک به دلیل کوچک بودن قطعات اراضی مشکل دریافت سند دارند و سند تنها به اراضی بیش از ۲۰۰ متر داده می شود که برای رفع مشکل با مسئولان بنیاد مستضعفان مذاکراتی انجام شده است.

بخشدار مرکزی گفت: توسعه گردشگری و احیای اماکن قدیمی مانند «حمام قدیمی روستای اصطلک» یکی دیگر از برنامه های بخش مرکزی برای ایجاد و توسعه گردشگری، صنعت توریسم و توسعه روستایی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با اولویت سرمایه گذار بومی شهرستان با طرح های کوتاه مدت است.

حیدری افزود: برای تقویت صنایع دستی شهرستان با بهره گیری از ظرفیت مشاغل قدیمی روستا با تسهیگری در تامین تسهیلات با سود مناسب بانکی برای هنرمندان برنامه ریزی کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا