تبدیل خانه‌های قدیمی به اقامتگاه بومگردی در شهرستان پردیس

رئیس اداره میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی پردیس گفت: تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه بوم گردی بدون تغییر ساختار ملک برای توسعه گردشگری در شهرستان است.

به گزارش صبح پردیس، سمیه خاکپور اظهار‌کرد: شهرستان پردیس را با وجود هنرمندان شاخص در رشته های منبت، سفال، معرق، ساخت سازهای سنتی، چرم دوزی و ۳۵ رشته هنری دیگر می توان یکی از قطب های صنایع دستی استان تهران دانست.

وی با اشاره به صدور دو نوع مجوز به هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی، تصریح‌کرد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی که در فضای منزل خود کار هنری انجام می‌دهند و پروانه تولید کارگاهی برای هنرمندانی که چند نفر نیروی کار در یک کارگاه زیر نظر آنها مشغول به کار هستند، صادر می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس افزود: تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان در دست اقدام و اجرا است، بازدید و نیاز سنجی از کارگاه های صنایع دستی شهرستان، بررسی و رسیدگی به مشکلات صاحبان صنایع دستی و ثبت مشخصات هنرمندان برای تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع دستی را در دستور کار خود قرار دادیم.

خاکپور این را هم گفت که یکی از دانش آموختگان رشته صنایع دستی در پردیس کارگاه پارچه بافی راه اندازی کرده است است و با حمایت از این رشته و راه اندازی کارگاه پارچه بافی زمینه ایجاد اشتغال تعداد زیادی از علاقمندان در شهرستان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به آثار فرهنگی و باستانی شهرستان پردیس، توضیح‌داد: در حدود ۳۰ اثر باستانی و فرهنگی در شهرستان پردیس داریم که تاکنون۴ اثر تاریخی ثبت ملی شده است. پل تاریخی جاجرود، آبشار کمرد و رودخانه سیاهرود برخی از نقاط دیدنی این منطقه هستند و ۱۱ روستا با توجه به بافت سنتی موجود قابلیت جذب گردشگران زیادی را دارند.

خاکپور با اشاره به برگزاری جلسات با روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان برای رفع مشکلات گردشگری، ادامه‌داد: توسعه گردشگری، بوم گردی و گردشگری کشاورزی در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار گرفته استو

به گفته وی اداره گردشگری بر اساس وظیفه ذاتی باید برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی کند؛ راه اندازی اقامت گاه‌های بوم گردی در روستاهای هدف راهکار مناسبی برای توسعه گردشگری در شهرستان است.

خاکپور در پایان خاطرنشان‌کرد: احداث مزرعه کشاورزی تفریحی و آموزشی، تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه بوم گردی بدون تغییر ساختار ملک، جذب سرمایه گذار گردشگری و بوم گری برخی از برنامه های در دست اقدام برای توسعه گردشگری در شهرستان است.

منبع: افق تهران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا