بیش از 8 هزار واحد صنعتی پردیس متولی خاصی ندارند/ فاضلاب سعیدآباد و خسروآباد با مشکل روبه‌رو شده‌اند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: 8 هزار و 625 واحد صنعتی این شهرستان متولی خاصی ندارند.

مرتضی حیدری در نشست شورای اداری شهرستان پردیس که با حضور استاندار تهران، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی، رؤسای ادارات و مدیران کل ادارات استان تهران و شهرستان پردیس در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس برگزار شد، به مشکلات این شهرستان اشاره و اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب و فاضلاب مسکن مهر مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده که سبب شده گره‌های زیادی در بخش مسکن مهر به وجود آید.

وی همچنین به مسائلی مانند تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس و فروش پساب این تصفیه‌خانه، طرح تفصیلی و نبود خطوط ریلی، مراکز فرهنگی، ازون‌تپه، شهرک امام خمینی (ره)، فاضلاب روستایی، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و … اشاره کرد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مشکلی در زمینه برق نداریم و تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود 63.20 مگاولت آمپر آماده می‌کنیم.

حیدری ادامه داد: تا پایان فروردین‌ماه زیرسازی پست موبایل انجام می‌شود و به روستای سعیدآباد شهرستان پردیس ۸۰ مگابایت برق می‌رسد.

وی با بیان اینکه در زمینه گازرسانی در پردیس مشکلی ندارد؛ گفت: اما در بخش بهداشت و درمان مشکلاتی وجود دارد و در این شهرستان بیمارستان نداریم؛ دو راهکار داریم‌، ابتدا خرید خدمت و یا خرید بیمارستان را می‌توانیم انجام دهیم.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: خرید بیمارستان را با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی می‌توانیم انجام دهیم تا بیمارستان ۶۰ تختخوابه را احداث کنیم.

حیدری با بیان اینکه 8 هزار و 625 واحد صنعتی شهرستان پردیس متولی خاصی ندارند، اضافه کرد: این واحدهای صنعتی تصفیه‌خانه آب و فاضلاب هم ندارند.

وی گفت: در این خصوص اعتبار هم نداریم و فاضلاب روستایی و واحدهای صنعتی استان تهران و وزارت صنایع آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: فاضلاب سعیدآباد و خسروآباد با مشکل روبه‌رو شده‌اند و ۱۸ میلیارد سرمایه برای تأمین بودجه و ساخت آن لازم است.

حیدری افزود: در زمینه احداث ایستگاه قطار مشکل داریم؛ یک ایستگاه در پردیس و بومهن با ردیف بودجه حمل و نقل، طی دو سال آینده ساماندهی خواهد شد

وی اضافه کرد: ساخت مسکن برای ساکنان ازون‌تپه بومهن را ۲۰ درصد بنیاد مسکن و ۸۰ درصد شهرداری انجام می‌دهند و در مناطق مختلف شهر این مشکل وجود دارد و دریافت زمین را برای ساخت واحد برای محرومان در نظر داریم.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مجمع خیرین مسکن‌ساز برای نخستین بار در استان تهران در شهرستان پردیس ایجاد شده و با کمک خیران کارهای مهمی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس نیز در این جلسه، سخنانی در خصوص وفاق و وهمدلی بین مسؤولان و لزوم تکمیل مساجد و حوزه علمیه در شهرستان پردیس مطرح کرد.

همچنین در این جلسه مباحث گردشگری و اجتماعی با حضور مسؤولان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا