بومی سازی تولید کیت act در پارک فناوری پردیس که در انحصار آمریکا بود

محققان جوان پارک فناوری پردیس با بومی سازی کیت تشخیصی act جراحیهای قلب و عروقی انحصار تولید آن در آمریکا را شکستند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران سلامت تام ( فنتام) اظهار داشت: این کیت که نقشی مهم را در جراحیهای قلب باز دارد، چرا که در جراحی قلب باز برای انجام بای پس قلبی ریوی به علت تماس خون بیمار با یک سیستم خارجی احتمال لخته شدن خون حتمی است، لذا تزریق هپارین به بیمار قبل از آغاز جراحی ضروری است و اندازه گیری میزان لازم برای تزریق هپارین با کیت (Activated clotting time) ACT انجام میشود.

دکتر محمد تقی پوریان افزود: ساخت و تولیداین کیت پس از تحقیقات در 2 سال و نیم و آزمایشات بالینی در بیمارستانهای بزرگ شهرهای ایران از جمله تهران ، شیراز و مشهد به سرانجام رسیده است و به دلیل تحریم و کمبود آن بعضا شاهد لغو یا تعویق جراحیهای مهم قلب در بیمارستانها بودیم .

وی درباره قیمت این کیت گفت: هم اکنون قیمت کیت تولیدی نصف نمونه آمریکایی است و با توجه به اینکه این کیت در داخل تولید میشود اما همچنان شاهد واردات آن به کشور با ارز دولتی هستیم و امیدواریم مسولان برای این موضوع تدابیری بی اندیشند.

تقی پوریان گفت: با گسترش تولید، توانایی تامین نیازهای کشور را داریم و حتی میتوانیم به عنوان صادر کننده به کشورهای منطقه نیز باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا