جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس به ریاست حسن بابایی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار و با حضور نوید عباسی معاون عمرانی و دیگر اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش صبح پردیس، معاون فرماندار پردیس در این جلسه در دست داشتن آمار واقعی از جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه را پایهای برای هرگونه برنامهریزی و تخصیص منابع دانست و گفت: نظاممندکردن ثبت وقایع در شهرستان جدید التاسیس پردیس و پر کردن خلاءهای موجود باید اولین اقدام این شورا باشد زیرا شیوع آسیبهای اجتماعی و اقتصادی و عدم توانایی کنترل آن به دلیل عدم اشراف اطلاعاتی به وقایع چهارگانه دور از ذهن نیست.
در ادامه احسان سلطانی رئیس اداره ثبتاحوال شهرستان پردیس با اشاره به اینکه زمان قانونی برای ثبت ولادت و وفات به ترتیب ۱۵ و ۱۰ روز است گفت: افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با قانون، پس از مهلت قانونی یا در هنگام بروز مشکلات هویتی برای ثبت وقایع مراجعه میکند که اطلاعرسانی عمومی از ضوابط قانونی، تسهیل شرایط ثبت وقایع در روستاها و وجود آرامستان متمرکز در شهرستان تا حد زیادی به رفع این موضوع کمک خواهد کرد.
سپس اطلاعاتی از نرخ ازدواج، طلاق، تولد و وفاتهای ثبتشده در اداره ثبتاحوالشهرستان ارائه شد و حاضران به تبادلنظر پرداختند و در پایان مقرر شد: دهیاران و شوراهای روستایی نسبت به تعیین فردی بهعنوان ثبت یار در روستاها و برقراری ارتباط مناسب میان ثبت یار و اداره ثبتاحوال اقدام کنند تا مشکلات مربوط به ثبت وفات روستایی برطرف شود، همچنین از ظرفیت شهرداریها و دهیاریها برای فرهنگسازیثبت بهموقع وقایع حیاتی استفاده شود.
انتهای پیام/