برگزاری اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی شهرستان پردیس

ولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی شهرستان پردیس به ریاست نوید عباسی معاون فنی و عمرانی فرماندار و با حضور سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

به گزارش صبح پردیس، معاون عمرانی فرماندار در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مشکلات پسماند و فاضلاب به عنوان چالش‌های مخاطره آمیز شهرستان و با اشاره به اینکه برخی مصوبات این جلسه با مصوبات کمیته پسماند شهرستان هم‌راستا است، خواستار استفاده از این ظرفیت و سرعت بخشی در پیگیری برای ساماندهی نخاله‌های عمرانی و ساختمانی توسط ادارات متولی شد.

میکائیلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان نیز پس از تشریح روند اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل، بر لزوم توجه جدی ادارات به ارسال گزارش اقدامات و اهتمام در برطرف سازی موضوع فاضلاب با توجه به موقعیت توپوگرافی شهرستان تأکید کرد.

ارائه گزارش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرامون وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی و پزشکی، اعلام مساحت آتش سوزی‌های اخیر در اراضی حفاظت شده و مشکلاتی از قبیل صعب‌العبور بودن مناطق و عدم امکان تردد خودرو در این اراضی که کار اطفاء آتش را با کندی همراه می‌سازد توسط نماینده اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری‌های پردیس و بومهن از مخاطرات زیست محیطی محدوده شهرها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان و پس از تبادل نظر حاضرین مقرر شد؛ شبکه بهداشت و درمان با همکاریشهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و ادارات مرتبط موضوع اختصاص مکان موقت برای استقرار تجهیزات مربوط به بی خطرسازی پسماندهای عفونی را به سرانجام رسانده و شرکت عمران شهر پردیس گزارشی از نحوه دفع فاضلاب فازهای مختلف پردیس را به دبیرخانه کارگروه ارسال کند.

انجام بازدید مشترک با محوریت شهرداری و با حضور نمایندگان ادارات مرتبط برای رسیدگی به گزارشات مربوط به دفع غیر بهداشتی فاضلاب شهرک طلاییه در بومهن، برگزاری کارگاه آموزشی نحوه حفظ گونه های گیاهی و جانوری، برگزاری دوره آموزش قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه های اجرایی مربوط به آن و پیگیری بخشداری ها و شهرداری ها برای تعبیه شیر آتش نشانی در مکان های فاقد جاده های دسترسی با توجه به شرایط خاص منطقه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا