بانک اطلاعاتی شناسه خطرپذیری در شهرستان پردیس تهیه و تدوین شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس از تهیه بانک اطلاعاتی به عنوان دستیار مدیر و اطلاعات کل شهر و روستا های دوردست و تجهیزات لازم برای زمان بحران خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمد رضا قادی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان پردیس یکی از نقاط زلزله خیز و روی گسل دماوند قرار گرفته است، نیاز به هوشیاری کامل و آمادگی لازم در زمان بحران زلزله را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس با اشاره به بالا بردن سطح آگاهی و آموزش شهروندان برای مقابله با زلزله بیان داشت: در شرایط کرونایی آموزش ها به صورت مجازی برای مردم شهرستان پردیس و با تعامل شرکت عمران برای ساکنین مسکن مهر در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بخشی از آموزش های جمعیت هلال احمر باید حضوری و در در کارگاه ها به صورت عملی انجام شود و با توجه به وضعیت کرونا با حداقل افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محدود آموزش داده می شود.

قادی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی و عملی در تمامی فازهای مسکن مهر و سطح شهرستان پردیس آغاز و تا پایان سال 1400 همه شهروندان تحت آموزش قرار گرفته و گواهینامه امداد و کمک رسانی دریافت خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس افزود: یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر راه اندازی خانه هلال به عنوان یک هلال احمر کوچک در بخش روستا های شهرستان پردیس است و در تمامی روستاهای شهرستان هر دهیار به عنوان رئیس خانه هلال در آن منطقه معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نقاط دوردست شهرستان پردیس در زمان وقوع زلزله توسط دهیاران و شوراها رصد می شود و میزان خسارات وارد شده در زمان بحران توسط این اشخاص به جمعیت هلال احمر گزارش و شناسایی و اطلاعات لازم در کوتاه ترین مدت در اختیار ستاد بحران قرار می گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا