تعیین وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهر پردیس توسط شهرداری و شرکت عمران پردیس/ اولویت‌بندی انجام برنامه‌های بهسازی و نوسازی توسط شهرداری بومهن

تعیین وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهر پردیس توسط شهرداری و شرکت عمران و اولویت‌بندی انجام برنامه‌های بهسازی و نوسازی توسط شهرداری بومهن از جمله مصوبات نشست ستاد بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در شهرستان پردیس بود.
به گزارش صبح پردیس، نخستین نشست ستاد بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در شهرستان پردیس به ریاست مرتضی حیدری فرماندار شهرستان و با حضور روسا و نمایندگانی از ادارات شهرستان برگزار شد.
مرتضی حیدری فرماندار پردیس در ابتدای این نشست استفاده از حداکثر ظرفیت در ادارات برای جلب رضایت مردم را ضروری دانست و با اشاره به سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد اظهار کرد: در این سند بر اهدافی از جمله راهکارهای پیشگیرانه و تدابیر مربوط به بازآفرینی تاکید شده که باید این موارد در شهرستان مدنظر قرار گیرد.

وی سپس به تشریح وضعیت بافت‌های ناکارآمد موجود پرداخت و افزود: وضعیت این نقاط در شهرستان متفاوت است و در برخی باید برای جلوگیری از افزایش واحدهای غیرمجاز برنامه‌ریزی کرد و زمینه بازآفرینی را در برخی دیگر فراهم کرد و شهرداری‌ها مکلف هستند ضمن تهیه جزئیات مربوط به این اراضی، اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع را به ساکنان یا مالکان این مناطق انجام دهند.

افراد حاضر در ادامه پیرامون وضعیت اسناد مالکیت بافت‌های فرسوده، دریافت تسهیلات نوسازی در این اراضی و طرح‌های تفصیلی شهرها به تبادل‌نظر پرداختند و در پایان به‌منظور تخصیص اراضی واقع در محدوده بافت‌های بافت‌های ناکارآمد شهر پردیس برای انجام بهسازی و نوسازی مقرر شد شهرداری و شرکت عمران شهر پردیس برای تعیین وضعیت و تشریح اهداف و راهبردها در قبال بافت‌های ناکارآمد این شهر، مشاور دارای صلاحیت را به کار گیرند. همچنین شهرداری بومهن ضمن اولویت‌بندی بافت‌های ناکارآمد نسبت به انجام برنامه‌های بهسازی و نوسازی به ترتیب اولویت اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا