باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» و موسسه آموزشی و پژوهشی امضا و باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی با هدف ایجاد تحولی نو در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش صبح پردیس، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کانسالان بینالود اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدن دوره‌های تخصصی مهارت‌پروری را در این باشگاه می‌گذرانند و پس از پایان دوره به عنوان مشاور متخصص به متقاضیان در حوزه معادن مشاوره می‌دهند.

علی دلیر با بیان اینکه در حوزه نمونه‌برداری صحیح از معادن کمبودهایی داشتیم، اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ، کارشناسان خبره دارند اما در حوزه اشخاص حقوقی، شرکت‌های بازرگانی، مواد معدنی، تجار و خریداران مواد معدنی داخلی و خارجی با کمبود کارشناس و متخصص مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کانسالان بینالود» افزود: به دلیل نداشتن علم و تخصص لازم شاهد هدر رفت سرمایه شرکت‌ها و بروز مشکلاتی برای رسیدن به هدف مورد نظر بودیم.

دلیر با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان بیش از دو دهه در حوزه معادن فعالیت دارد، اظهارداشت: به منظور رفع نقیصه هدر رفت سرمایه با هدف سازماندهی و ساماندهی امور تخصصی معادن، باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی را با همکاری یک شرکت آموزشی و پژوهشی در پارک فناوری پردیس افتتاح کردیم.

وی با اشاره به بروز مسائل حقوقی به دلیل عدم اجرای صحیح نمونه‌برداری، افزود: در کنار رسالت کاری خود در حوزه تحقیقات و آنالیز مواد معدنی و با همکاری یک موسسه صاحب صلاحیت پژوهشی، مهارت‌پروری فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدنی را در دستور کار خود قرار دادیم تا با تشکیل یک گروه تخصصی در جامعه معدنی کشور فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «کانسالان بینالود» اضافه کرد: ایجاد پازلی موثر در حوزه تخصصی اکتشاف و معادن هدف اصلی ما در راه‌اندازی این باشگاه است و ارائه خدمات فنی و مهندسی در سطح ملی و شناسایی موارد موازی در سطح کشور پس از امضای تفاهم‌نامه اجرایی خواهد شد.

دلیر با اشاره به محدویت برگزاری کلاس‌های تخصصی در دوران کرونا، اظهار داشت: کلاس‌های ما در دوره اول رایگان و آنلاین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمان اعلام فراخوان ثبت‌نام باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، افزود: متقاضیان از روز سه‌شنبه، ۱۵مهر ماه با مراجعه به سامانه binaloud.com/club و مطالعه کامل شیوه‌نامه ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی اطلاعات آنها در کمیته تخصصی فرآیند ثبت‌نام آنها در باشگاه انجام شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کانسالان بینالود» تصریح کرد:آزمایشگاه به عنوان بازوی تصمیم‌گیری در کنار مدیران معدنی قرار دارد و در این راستا از تمامی فعالان حوزه معدن درخواست و انتظار داریم تا با استفاده از خدمات تخصصی و استاندارد از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنند و نتایج بهتری در حوزه نمونه‌برداری معدنی بگیرند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امضاکننده تفاهم‌نامه نیز گفت: این تفاهم‌نامه بر اساس نیازسنجی در حوزه نمونه‌برداری معدنی با شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

امید اصغری بیان کرد: نمونه‌برداری معدنی فرآیندی کلیدی در بحث معادن است و خطا در هر بخش نمونه‌برداری، آماده‌سازی و آنالیز هزینه‌های زیادی را به پروژه تحمل می‌کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به هدر می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران ادامه داد: متخصصان باشگاه با نمونه‌برداری، آماده‌سازی و آنالیز تخصصی نقش موثری در کاهش دعواهای حقوقی در حوزه کالاهای معدنی در داخل یا خارج از کشور و نیز جلب سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه معدن را دارند.

وی افزود: مجموعه کاملی از ضوابط و دستورالعمل‌های کاربردی مرتبط با نمونه‌برداری به اعضای متخصص باشگاه آموزش داده خواهد شد و متخصصان این باشگاه بازوی تخصصی آزمایشگاه‌ها در سطح کشور خواهند بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا