بازدید جمعی از سفرا و نمایندگان ایران در خارج از پارک فناوری پردیس

جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به منظور گسترش هدفمند دیپلماسی فناوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی بازدید کردند.

به گزارش صبح پردیس، جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از پارک فناوری پردیس معاونت علمی بازدید کرده و اطلاعاتی در مورد توانایی‌ها، پژوهش‌ها و اقدامات صورت گرفته به آنها ارائه شد.

این همایش با هدف معرفی کارآمدی و توانمندی‌های شرکت های فناور و دانش‌بنیان با رویکرد توسعه اقتصادی صورت گرفت. سفرا و نمایندگان حاضر در این همایش امیدوارند که بتوانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان جوان، گام موثری در توسعه تعاملات بین‌المللی نوآوران کشور بردارند.

مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در این بازدید گفت: هدف اصلی ما این است که منزل گاهی برای متخصصین و دانش پژوهان ایرانی خارج از کشور ایجاد کرده و باید در نظر داشته باشیم که شرکت های دانش بنیان یکی از پایه های توسعه اقتصادی کشور بوده و پارک های فناوری نیز یکی از زیر ساخت های اصلی توسعه علمی، پژوهشی و … به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه های کشور شاهد پیشرفت های علمی و پژوهشی مناسبی بوده ایم که از سوی دانشجویان و دانش پژوهان صورت گرفته است و به همین خاطر پارک فناوری پردیس در نظر دارد که از این ایده پردازی‌ها استفاده و حمایت کند و آنها را از ایده به محصول قابل فروش تبدیل کند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی درخصوص اقدامات و فعالیت‌های انجام شده افزود: در پارک 260 شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس مستقر بوده که توانسته‌اند چهار هزار نفر را در حوزه‌های مختلف جذب نمایند و 900 محصول را به بازارهای داخلی و خارجی ارائه دهند.

در پایان این برنامه، مهمانان از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه شرکت‌های عضو بازدید نموده و با حضور در دو شرکت آریاطب فیروز و الکترونیک برتر فعال در حوزه تجهیزات پزشکی از نزدیک با آخرین دستاوردهای آنها آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا