اختصاص بودجه برای احداث ایستگاه متروی خط سرخه‌حصار/ پیگیری‌های لازم برای ساخت بیمارستان در پردیس انجام می‌شود

استاندار تهران گفت: اختصاص بودجه برای احداث ایستگاه متروی خط سرخه‌حصار امسال در ردیف بودجه قرار می‌گیرد.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به ریاست استاندار تهران و با حضور معاونان و مدیران کل استانداری، مدیران کل استانی، فرماندار پردیس و مدیران ادارات شهرستان در چهار کارگروه با عناوین کارگروه عمران- زیربنایی- شهرسازی- آمایش سرزمین، کارگروه میراث فرهنگی- صنایع‌دستی- توسعه روستایی و عشایری، کارگروه اقتصادی- اشتغال- سرمایه‌گذاری و کارگروه فرهنگی- اجتماعی- بانوان- خانواده- سلامت- آموزش و با هدف طرح عمده‌ترین مسائل و مشکلات شهرستان و اتخاذ تدابیری برای برطرف سازی این مشکلات در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، شورای اداری شهرستان پردیس با حضور استاندار تهران، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی، رؤسای ادارات و مدیران کل ادارات استان تهران و شهرستان پردیس در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه بر تعامل و برگزاری جلسات برای رفع مشکلات فروش پساب، خطوط مترو و … در شهرستان پردیس تأکید کرد.

محمدحسین مقیمی اظهار کرد: طی سه سال اخیر، اقدامی برای حمل و نقل ریلی استان تهران انجام نشده است؛ اما اختصاص بودجه برای ایستگاه متروی خط سرخه‌حصار امسال در ردیف بودجه قرار می‌گیرد.

*پیگیری‌های لازم برای ساخت بیمارستان در پردیس انجام می‌شود

استاندار تهران گفت: قرار شد پیگیری‌هایی برای ساخت بیمارستان در شهرستان پردیس انجام شود.

محمدحسین مقیمی در نشست شورای اداری شهرستان پردیس و مصوبات این جلسه اظهار داشت: امروز کارگروه توسعه و برنامه‌ریزی استان را در شهرستان پردیس با چهار کمیته در شهرستان پردیس برگزار کردیم.
وی گفت: چهار کارگروه امروز در این شهرستان و در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود که دو کارگروه از صبح امروز با موضوع عمرانی و اقتصادی و بعدازظهر نیز دو کارگروه دیگر برگزار می‌شود.
استاندار تهران افزود: در کارگروه عمرانی مسائل مربوط به مسکن مهر شهر پردیس و مسائل و مشکلات مربوط به مسکن مهر ازجمله حمل و نقل، مترو، زیرساخت‌ها و امکانات، آب، فاضلاب شهری، تصفیه‌خانه فاضلاب و… طرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.
مقیمی ادامه داد: طرح‌های مربوط به فضاهای درمانی، بیمارستان و… مطرح و اعلام شد که این شهرستان فاقد بیمارستان است.
وی اضافه کرد: یک بیمارستان بخش خصوصی در این منطقه فعال است همچنین یک بیمارستان دیگر توسط بخش خصوصی ساخته شده که نیمه فعال است.
استاندار تهران با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد پیگیری‌هایی برای ساخت بیمارستان در شهرستان پردیس انجام شود، تصریح کرد: تأمین اجتماعی در شهرستان پردیس حدود 26 تا 27 هزار نفر تحت پوشش دارد که نیاز به فضاهای درمانی دارند که در این خصوص باید امکانات رفاهی و درمانی ایجاد شود.
مقیمی در خصوص کمیته فرهنگی اظهار کرد: بخش فرهنگی اقدامات بسیاری را می‌طلبد زیرا با اسکان جمعیت مسکن مهر در سال‌های آینده جمعیت شهرستان پردیس به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: از امروز باید نیازهای فرهنگی شهر را رفع کنیم، به همین دلیل امروز طرح جامعه فرهنگی شهرستان به تصویب رسید که هم از نظر آموزش و پرورش و احداث کلاس‌های درس و هم برنامه‌های فرهنگی شامل کتابخانه‌ها، مساجد و… ایجاد شود.
استاندار تهران افزود: در خصوص حمل و نقل متروی تهران به پردیس نیز مطرح شد و با توجه به اینکه در قانون بودجه نیز مصوب شده باید پیگیری‌های لازم را برای اختصاص اعتبارات به این پروژه انجام شود تا متروی تهران به پردیس نیز برقرار شود.
مقیمی ادامه داد: در کارگروه دیگری که بعدازظهر برگزار می‌شود مسائل اقتصادی و اشتغال نیز به بحث گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: جلسه شهرداران، شوراها و دهیاران و همچنین جلسه‌ای را با نخبگان شهرستان بعدازظهر برگزار خواهد شد، هم‌اینک نیز جلسه ملاقات مردمی در مسجد جامع شهر پردیس برگزار می‌شود.

*لزوم توجه مدیران به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در پردیس

استاندار تهران بر لزوم توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان پردیس تأکید کرد.

محمدحسین مقیمی در خصوص کاهش اجرای احکام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان پردیس اظهار کرد: ما ابتدا باید به مسؤولان توصیه کنیم که قانون را اجرا کنند؛ زیرا اگر قانون اجرا شود ساخت و ساز غیرمجازی هم انجام نمی‌شود که بخواهد تخریب شود.

استاندار تهران گفت: در مورد اجرای احکام نیز دستگاه قضایی با توجه به تعداد پرونده‌هایی که وجود دارد و احکامی که صادر می‌شود به‌مرور اجرای خواهد شد.

مقیمی افزود: اما ما توقع داریم که مسؤولان مردم را در این خصوص آگاه کنند و مردم نیز باید زمانی که می‌خواهند ساختمانی را بنا کنند اطمینان داشته باشند که تمام موارد قانونی باشد و خارج از قانون اقدامی انجام ندهند تا هزینه و سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند در راه قانون باشد.

وی ادامه داد: این احکام توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود اما اگر نیازی برای اجرای احکام باشد ما همکاری تنگاتنگی با دستگاه قضایی خواهیم داشت، اما در نهایت اجرای احکام دارد به عهده‌ دستگاه قضایی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا