اهالی پردیس، بومهن و جاجرود از نبود بیمارستان در رنج هستند

امام جمعه پردیس گفت: پردیس، بومهن و جاجرود با این جمعیت که غالباً از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند از نبود بیمارستان در رنج و عذاب هستند و در حالی که پردیس دو بیمارستان آماده بهره‌برداری دارد، اما مسؤولان نمی‌توانند راه‌اندازی کنند و نمی‌دانیم چرا وقتی دردهای مردم را بیان می‌کنیم برخی ناراحت شده و اقداماتی نامعقول انجام می‌دهند.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان که در مسجد الغدیر فاز ۴ پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ مهرماه سالگرد هجرت حضرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس در سال ۱۳۵۷ است که ازجمله آموزه‌های این هجرت‏ تاریخ ساز، امام راحل(ره) با این عظمت نتیجه خانواده‌ای با سابقه شش قرن تدین، ایمان، جهاد و شهادت بود.

وی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اعلام سایر مناسبت‌های این هفته و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی در چهارشنبه هفته جاری، ادامه داد: راز موفقیت قیام امام راحل(ره) علاوه بر اخلاص، شجاعت، معنویت و معرفت، این بود که عالمان دینی در ایران و کشورهایی چون لبنان، پاکستان، افغانستان، هند، کویت و عراق پیام امام را درک کرده و خود را مکلف کردند تا رسولان این قیام تاریخی در دنیا باشند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه هجرت امام از نجف به پاریس، پیام انقلاب ایران را جهانى و درسطح دنیا مطرح ساخت و به گوش جهانیان رساند، اضافه کرد: امروز هم اگر طلاب و علمای دینی، رسولان پیام رهبری در ایران، بلاد اسلامی و جهان بشوند و به تکلیف خود عمل کنند، قطعاً موفقیت انقلاب بامحوریت ولایت به موفقیت‌های گسترده و عمیقی دست پیدا خواهد کرد و دشمنان بیشتر ناکام خواهند ماند.

وی با تبریک ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی امنیت را از نیازهاى اولیه توده مردم و نه یک عده خاص دانست و افزود: امنیت، عدالت و آسایش مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

امام جمعه پردیس امنیت را احساس ناامنی برای گنهکاران و احساس امنیت برای بیگناهان برشمرد و تصریح کرد: بدون امنیت، نه خوراک لذتى مى ‌بخشد، نه خانواده اُنسى ایجاد مى‏‌کند و نه شغل و درآمد فایده‌‏اى دارد که الحمدالله این امنیت به برکت انقلاب و نیروهای نظامی و انتظامی با فرماندهی کل قوا در کشور حاکم است و باید قدر این امنیت را دانست.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان اینکه جنگ جمعیتی خطرناکترین جنگ بر علیه ایران قوی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۴ خرداد امسال فرمودند: «در زمینه مسائل خانواده به ‏معنای واقعی کلمه باید تحول ایجاد کنیم؛ امروز خبرها و گزارش‏‌های متقن به ما می‏‌گوید که کشورمان به سرعت به سمت پیری پیش می ‌رود.» این خیلی خبر وحشتناک و از جمله مواردی است که آثار آن وقتی ظاهر خواهد شد که هیچ ‏گونه علاجی برای آن متصور نیست و این‌ها را باید با تحول انجام داد.

وی عنوان کرد: بدون تردید کاهش جمعیت در سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت آسیب‏‌هایی را دربرخواهد داشت و این آسیب‏‌ها در سه سطحِ «فردی»، «خانوادگی» و «اجتماعی» و در عرصه‌‏های سبک زندگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی خود را نشان خواهد داد.

امام جمعه پردیس خاطرنشان کرد: محروم بودن از مشورت، محروم بودن از دوست و رفیقی که جزئی از خانواده او است، ضعف در انجام کارگروهی، ضعف در برقراری ارتباط با جامعه و در نتیجه ضعف در مدیریت زندگی، ضعف در مهار اختلاف‏ نظرها و اختلاف‏ سلیقه‌ها، ضعف در یادگیری و مواردی از این دست تنها برخی از آسیب‏‌هایی است که گریبان کودکان خانواده‌های تک ‏فرزند را خواهد گرفت.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: با این شرایط جامعه رفته ‏رفته با نیروهای جوانی روبه‏‌رو می‌‏شود که دوران کودکی و نوجوانی خود را به ‏خوبی نگذرانده و از مهارت‏‌های فردی و اجتماعی کمتری برخوردار هستند و بیشتر اوقات کودکی و بلوغ خود را در تنهایی و یا در فضاهایی نظیر فضای مجازی گذرانده‏‌اند.

وی ابراز کرد: آمار طلاق در خانوار‌های تک فرزند بیشتر از خانواده‏‌های چند فرزندی است و به عبارت دیگر، هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشد، رغبت مادر به گرفتن طلاق (در صورتی که به هر دلیل، به‏ دنبال طلاق باشد)، کمتر است.

امام جمعه پردیس تشریح کرد: از سوی دیگر شاهد آن هستیم که در خانواده‌‏های تک‏ فرزند، انسجام عاطفی کم و سست و با افراط یا تفریط همراه است، اما در بُعد جامعه با آسیب‏‌هایی طرف هستیم که جامعه را رفته، ‏رفته آماده پذیرش تمامی تهدیدهای فرهنگی و سپس تهدیدهای امنیتی می‌کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: برنامه‌‏های تنظیم خانواده به مدت بیست‏ و یک سال در ایران در حال اجرا شدن بود و اینک شاهد نرخ باروری بسیار پایین‌‏ و افزایش خانواده‏‌های تک‏ فرزند یا بی‌‏فرزند هستیم.

وی در خصوص چرایى جنگ اقتصادى و راه‌هاى مقابله با آن‏، بیان کرد: در جنگ اقتصادی ایران، سه نهاد آمریکایی «وزارت خزانه‏ دارى آمریکا»، «وزارت خارجه ‏ى آمریکا» و «سازمان اطلاعات آمریکا(سیا)» نقش دارند که مأموریت اصلی آن‌ها به ترتیب ایجاد ساختار تحریم‌های بانکی و حفظ آن، همراه کردن کشورهای خارجی در تحریم ایران و کشف روش‏‌هاى پیچیده دور زدن تحریم‌ها است.

امام جمعه پردیس گفت: با این هجمه‌ها و برنامه‌های دشمنان مسؤولان ما هم باید راهبردها و راهکارهای دقیقی را برای مقابله با جنگ اقتصادی در پیش بگیرند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: مسؤولان باید باور کنند که دشمنان جنگ را آغاز کردند که متأسفانه هنوز برخی باور نکردند که استکبار جنگ اقتصادی راه انداخته است و اگر باور داشتند با اقدامی جهادی، تدبیر و کار عالمانه به تکلیف خود عمل می‌کردند و به مردم امید بیشتری می‌دادند.

وی تأکید کرد: با تلاش مسؤولان مردم کار جهادی آن‌ها را می‌دیدند و تأثیر آن را در سفره، جیب و خریدها، اجاره مسکن و سایر موارد حس می‌کردند که متأسفانه مردم از تورم و گرانی در بازار تحت فشار هستند.

امام جمعه پردیس اظهار کرد: پردیس، بومهن و جاجرود، با این جمعیت که غالباً از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند از نبود بیمارستان در رنج و عذاب هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این در حالی است که پردیس دو بیمارستان آماده بهره‌برداری دارد اما مسؤولان نمی‌توانند راه‌اندازی کنند و نمی‌دانیم چرا وقتی دردهای مردم را بیان می‌کنیم برخی ناراحت شده و اقداماتی نامعقول انجام می‌دهند.

وی در خصوص نقض حقوق بشر که سناریوى جدیدِ غرب در جنگ روانى‏ است نیز بیان کرد: دوم مهرماه ۱۳۹۹ چهل و پنجمین نشست شوراى حقوق بشر سازمان ملل تشکیل شد و نماینده آلمان، با قرائت بیانیه‌اى که ۴۷ کشور، آن ‏را امضاء کرده بودند ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

امام جمعه پردیس افزود: در اقدامى همزمان و هماهنگ سه کشور اروپایى انگلیس، آلمان و فرانسه سفراى ایران در لندن، برلین و پاریس را احضار کرده و نسبت به رفتارهاى حاکمیت ایران در مواجهه با زندانیان اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به این‏ گونه اَعمال شدند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: استکبار جهانى، براى تغییر محاسبات و رفتارهاى مسؤولان و مردم ایران، پرونده‌هایى را تدارک دیده که به فراخور زمان و شرایط، از آن به‏ عنوان اهرم‌‏هاى فشار روانى بر علیه نظام اسلامى استفاده مى‏‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده هسته‌‏اى، پرونده سلاح موشکى، پرونده حمایت ایران از تروریسم، پرونده حقوق بشر، پرونده دفاع از حقوق زنان‏ محورهاى اصلى جنگ ترکیبى دشمن برعلیه ایران را تشکیل مى‏‌دهند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: در حال حاضر که آمریکا در تأثیرگذارى برپرونده ایران، شکست خورده و در کنار تداوم اقدامات خود در پرونده هسته‏‌اى، پرونده به ‏اصطلاح دفاع از حقوق بشر را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: طبعاً آمریکایی‌ها در مراحل بعدى، پرونده‏‌هاى دیگر را جداگانه یا همزمان مطرح خواهد کرد و این اقدامات به زعم امپراطورى رسانه‏‌اى مصداق یک تیر و چند نشان است که در پی آن ابتدا برعلیه ایران پرونده‏ سازى کرده و با شعارهاى کلى و فریبنده درصدد اجماع ‏سازى علیه ایران در سازمان‏‌هاى بین ‏المللى برمى‌آیند.

وی یادآور شد: در ادامه اقدامات مثبت قوه قضائیه را در افکار عمومى جهان و در داخل ایران کوچک جلوه داده و توجه همگانى را به حواشى جلب مى‏‌کنند و با داغ کردن فضاى شایعات و دروغ‏‌هاى رسانه‌‏اى و تکرار آن، افکار عمومى و اعصاب مردم را خسته کرده و آسیب‏ پذیرى آن‏ را بیشتر مى‌‏کنند.

امام جمعه پردیس بیان کرد: نظام اسلامى باید راه خود را محکم‌تر طى کند و هم قوه قضائیه با قوت و قدرت بیشتری بدون توجه به فضاسازى‏‌ها و البته با طراحى نقشه و پیوست رسانه‏‌اى اقدامات مؤثر خود، راه آغاز شده را با قوت و اقتدار بپیماید.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ان شاءالله اجراى احکام و حدود الهى و مقابله با فساد و منکرات و اجراى عدالت قضایى و اجتماعى، موجب گسترش برکات الهى و ریزش رحمت حضرت حق خواهد شد و دل‏‌هاى ملت بزرگ و مظلوم و مقتدر ایران را به ادامه راه نورانى خود گرم‌تر و گام‌هاى آن‌ها را استوارتر خواهد ساخت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا