امام جمعه پردیس:

امنیت شهرستان پردیس ناشی از اقدامات نیروی انتظامی است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: همه ما به امنیتی که نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای نظامی و امنیتی و قضائی ایجاد می کند، نیازمندیم و امنیت شهرستان ناشی از اقدامات نیروی انتظامی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت خوبی با کمک نیروی انتظامی در سطح شهرستان پردیس داریم و باید قدردان زحمات آنها بابت این امینت و آسایش باشیم.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی شهرستان با ایثار و زحمات فراوان و تحمل سختی و فشارهای روحی و روانی امنیت بخشی را باوجود مشکلات و کمبودهای فراوان در دستور کار خود قرار دادند و زحمات آنها قابل تقدیر است.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، بیان کرد: جمهوری اسلامی قوی ترین قطب مقاومت در منطقه است و دیگران ذیل این اقطاب قرار می گیرند.

حسینی ادامه داد: قطب قدرتمند جمهوری اسلامی ایران(قطب مقاومت) برای دهه ها مشغول گسترش نفوذ خود در زنجیره عمق استراتژیک خود از عراق تا سوریه و لبنان بوده و قطب صهیونیسم را به شدت تحت کنترل دارد.

وی افزود: اگر می بینید که ترکیه پیشروی های کوچکی در شمال عراق داشته و در شمال سوریه هم با نگرانی جدی مشغول هست به خاطر این است که خود را از بندهای قدرت جمهوری اسلامی برهاند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: فعالیت‌های اخیر ترکیه در منطقه قره باغ و گسترش نفوذ در جمهوری آذربایجان هم در واقع، اقدام مشابهی از سوی آنکارا برای جبران قسمت کوچکی از منافعی است که طی دهه‌های گذشته در رقابت با تهران در منطقه از دست داده است.

حسینی با بیان اینکه ایران با تعجیل نکردن برای مذاکرات برجامی، دست برتر را حفظ کند، اظهار داشت: طرف های غربی غیرقابل اعتمادند، به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند، و مهم‌تر از همه، مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

وی افزود: دولت جدید، رویکردی جدید و حساب شده را در قبال برجام در پیش گرفته است تا منافع ملت ایران در عمل، و نه شعاری و از روی خیالبافی، تأمین بشود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: تاخیر در مذاکرات با غرب در مسئله برجام در واقع بدنبال نوعی تنبیه طرف های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است.

حسینی ادامه داد: رد کردن تهدیدها و مذاکراتی که بدون دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که بر عکس آنچه آن‌ها تصور می‌کنند، پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران، برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات، جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خودِ آن‌هاست، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

وی با اشاره به نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌،توضیح داد: آمریکایی ها تمام توان خود را بر احیاء و حمایت از داعش قرار داده است تا هم ناامنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول سازی پیاده شود؛ و هم با وجود ناامنی که داعش به وجود آورده است، زمینه اقدامات نظامی و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجیه کند.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حضور نداشتن بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است، زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

حسینی با اشاره به انتخابات عراق، اظهارداشت: مشارکت بالای ۴۰ درصد باتوجه به شرایط اقتصادی نامناسب، پیروزی جریان های اسلامی و مقاومتی، شکست آمریکا برای کمرنگ شدن انتخابات، حضور قدرتمند مقتدا صدر و جریان های شیعی، امنیت کامل در فرآیند برگزاری انتخابات از مشخصه های انتخابات اخیر در کشور عراق است.

وی با بیان اینکه نقشه راه اقتصادی وعده داده شده توسط دولت جمهوری اسلامی ،باید سریعا عملی شود، بیان کرد: مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی، تامین نیازهای مردم با اطمینان و قیمت مناسب؛ برای خانوارهای ۵ دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود؛ همه قوانین و مقرراتِ شفافیت به‌طور کامل اجرا شود؛ سامانه‌های شفافیت (مانند قراردادهای دولتی و عملکرد شرکت‌های دولتی) تکمیل شده و در دسترس عموم مردم قرارگیردبرخی از نقشه های اراه اقتصادی این دولت است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: ایجاد سامانه جامع اطلاعات اقتصادی در راستای پیشگیری از تخلفات و جرایم اقتصادی،مقابله با تعارض منافع که محصول عدم شفافیت در مدیریت و اقتصاد و رفع نابرابری‌ها، فاصله‌ی طبقاتی و عدم تحقق عدالت،که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است.

حسینی گفت: استاندار انقلابی تهران، تصمیم انقلابی برای پردیس بگیرد تا از این پس شاهد تسریع در رفع مشکلات مردم این منطقه باشیم.

وی ضمن گرامیداشت ۲۴ مهر، روز پیوند اولیا و مربیان، توضیح داد: ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان تربیت هماهنگ فرزندان را به همراه دارد تا فرزندانی متعادل و سالم به جامعه تحویل داده شود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: شهید علی لندی ثابت کرد که در بدترین شرایط می توان حسین فهمیده تربیت کرد و تحویل جامعه داد، اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه‌ای، -به‌اصطلاح دهه هشتادی- یاد و منش شهدای دفاع مقدس به‌ ویژه شهید حسین فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را زنده کرد.

حسینی ضمن تبریک به والدین این نوجوان اظهار داشت: در شرایطی که برخی از نوجوانان ما تحت‌ تأثیر رسانه‌های معاند قرار می‌گیرندآنها در فرزندپروری عملکردی هنرمندانه داشتند و ارزش‌های اخلاقی نظیر ایثار را در روح و فکر فرزند شهید خود نهادینه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا