افزایش ۱۸ درصدی مسافرت‌های نوروزی در محورهای شرق تهران/ محور هراز یک‌طرفه می‌شود

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به مسافرت‌های نوروزی در محورهای شرق تهران، گفت: تا روز گذشته تردد در محورهای شرق استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح پردیس، سیاوش محبی امروز در خصوص تعداد سفرهای نوروزی در محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است و تا روز گذشته یعنی ۲۸ اسفندماه تردد در محورهای شرق استان تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: این آمار نشانگر این است که مردم و شهروند هم‌وطنان تردد بیشتری در محورهای شرق استان تهران نسبت به سال‌های گذشته داشتند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: توصیه داریم در چنین شرایطی که ترافیک پرحجم و سنگین در محورها وجود دارد، رانندگان رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود قرار داده و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی ادامه داد: رانندگان با پرهیز از عجله و شتاب حرکت کنند، زیرا صبر بهترین توشه برای سفر است.

محبی تصریح کرد: به دوره اول بازگشت سفرهای نوروزی نزدیک می‌شویم و به زودی شاهد بازگشت مسافرین خواهیم بود، به همین دلیل برای تسهیل در عبور و مرور هم‌وطنان عزیز و برای اینکه سریع‌تر به مقصدهایشان برسد تمهیداتی توسط فرماندهی پلیس راهور اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تمهیدات در ایام نوروز اجرا می‌شود که شامل ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳ روزهای سوم، چهاردهم، دوازدهم، سیزدهم و هفدهم فروردین‌ماه لغایت ساعت ۲ بامداد روز بعد از رودهن به سمت آب‌اسک است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ لغایت ۲ بامداد روز بعد در زمان‌های فوق از شمال به جنوب و محدوده آب اسک به سمت رودهن به صورت یک‌طرفه در خواهد آمد.

خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل مهم تصادف در مسافرت‌های نوروزی

وی با بیان اینکه انتظار داریم هم‌وطنان و رانندگان گرامی همکاری خوبی با پلیس داشته باشند، گفت: هم‌وطنان اطمینان داشته باشند که پلیس در تمامی محورهای به صورت شبانه‌روزی حضور فعال دارد و تلاش می‌کنند تردد آسان را در محورها برای هم‌وطنان عزیزمان و مهیا کنند.

محبی اظهار کرد: تجارب سال‌های گذشته نشان داده است که بیشترین تصادفات در راه بازگشت از سفر رخ می‌دهد که درصد بالایی به واژگونی و به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: سرنشینان خودرو باید توجه کافی را به راننده داشته باشند و اجازه ندهند راننده مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شود.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: رانندگی فقط یک مهارت نیست بلکه یک مسئولیت اجتماعی است و برای تردد در محورها باید به تمامی وظایف خود در اجتماع و حق شهروندی توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با تمامی امکانات و تجهیزات و با تمام توان پرسنلی به صورت آماده‌باش صد درصدی و در قالب طرح‌های نوروزی در تمامی محورها حضور دارد و آماده کمک و خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز است.

محبی اظهار کرد: هم‌وطنان با در نظر گرفتن و رعایت مدیریت زمان سفر، می‌توانند سفری بدون تأخیر و بدون مشکلات ترافیکی را سپری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران با برنامه‌ریزی مشخص برای شروع سفر، محل‌های توقف،زمان استراحت و رسیدن به مقصد داشته باشند و طول سفر را جزئی از مسافرت خود بدانند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در پایان متذکر شد: رانندگان استراحت‌های مقطعی در‌ مسیر را فراموش نکنند و در هر کجا که احساس خستگی کردند در پارکینگ‌های مجاز، استراحتگاه‌های طول مسیر و مناطق پیش‌بینی شده توقف کرده و پس از یک استراحت کوتاه و تجدید قوا به مسیرشان ادامه دهند تا صحیح و سالم و بدون حادثه به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا