افزایش عوارض آزادراه تهران ـ پردیس با گفته‌های وزیر راه مغایرت دارد/ بومهن پایلوت طرح محله‌محوری سلامت

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه افزایش عوارض آزادراه تهران ـ پردیس، گفت: طرح محله‌محوری سلامت از محله‌ای در بومهن به‌عنوان پایلوت آغاز خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری بعدازظهر امروز در دومین شورای اداری شهرستان پردیس در سال جاری اظهار کرد: دشمنان انقلاب قابل اعتماد نبوده و دروغ‌گو هستند، بنابراین فشارشان را بر روی حوزه اقتصاد ما گذاشتند، در حوزه اقتصاد همت تمام ما و مردم برای مقابله با آنها تنها راه است و باید مقاومت کرد تا آنها چشم طمع خود را ببندند.

وی بیان کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع در سیستم‌های مختلف ادارات باید در اولویت قرار بگیرد زیرا مردم خوب و ولایتمدار شهرستان پردیس با ما بسیار خوب و مهربان کنار آمدند.

فرماندار پردیس ادامه داد: شهروندان در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با تمام شور و نشاط شرکت کردند در تمام سختی‌های نظام در کنار ما ایستادند، اگر هم اغتشاش کوچکی به‌وجود آمد صدها برابرشان آمده و مسیر اغتشاشگران را پاک و راهشان را از آنها جدا کردند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه توجیهی برای بی‌حرمتی و بی‌مهری به مردم وجود ندارد و باید به هر نحو ممکن به مردم خدماتی شایسته بدهیم، تصریح کرد: باید برای مردم از جان و دل مایه گذاشت و هرگز با بی‌احترامی به آنها را رفتار نکرد زیرا ما نوکر و خادم مردم هستیم و هیچ راهی به جز خدمت به مردم وجود ندارد.

حیدری با گلایه از افزایش عوارض آزادراه تهران ـ پردیس، از مدیر عامل شرکت آزادراه تهران ـ پردیس خواست مراتب اعتراض مردم را به اطلاع مسؤولان مربوطه برساند.

حیدری افزود: میان گفته‌های وزیر راه و شهرسازی و اقدامات مشهود، تفاوت وجود دارد که شاید بتوان گفت مسؤولان امر به سخنان وزیر عمل نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: مردم به افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران ـ پردیس اعتراض دارند اما فارغ از آن یک قانونی برای افزایش نرخ وجود دارد، آزادراه سالهاست احداث شده و مردم در حال استفاده از آن هستند و نباید در بین مردم نارضایتی ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان پردیس بیان کرد: گاهی گفته می شود اگر دوست ندارید از جاده دیگری به جز آزادراه بروید درست است و اینکه برای این آزادراه سرمایه‌گذاری از طرف بخش خصوصی شده را نیز قبول داریم اما این جاده برای این سرزمین و متعلق به این مردم و مملکت است.

وی متذکر شد: راه‌های مختلف برای کسب درآمد سرمایه‌گذار پیشنهاد دادیم اما متأسفانه کسی به مسؤولان شهرستان توجهی ندارد.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر مردم نخواهند پست و سمتی برای ما باقی نخواهد ماند و کشور محلی برای جولان دهی اجنبی‌ها قرار می‌گیرد و بارها تاریخ این را نشان داده و امروز در کشورهای همسایه ما شاهد آن هستیم، آیا می‌خواهیم امنیت و آرامش را دودستی تحویل آنها بدهیم و آمریکایی‌ها در خیابان‌های ما جولان داده و بلایی که سر افغانستان آوردند را بر سر کشورمان بیاورند.

وی افزود: راه جلوگیری از بلا این است که با مردم درست رفتار کنیم و باید مردم بدانند ما خدمتگزارانی صادق هستیم.

فرماندار پردیس ادامه داد: برای همین دولت طی بخشنامه‌ای گزارش ماهانه را از تمامی دستگاه‌های می‌خواهد وزیر کشور از طرف دولت موظف شده از تمام دستگاه‌ها این گزارش‌ها را دریافت و ارسال کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی ادارات در این راه کم‌کاری می‌کنند و عملکردهای خود را ارسال نمی‌کنند که این به زیان خود ادارات است و عملکردهایشان مخفی می‌ماند و گزارش‌ها را باید به یک‌باره تهیه و ارسال کنند.

حیدری گفت: کارگروه‌ها و ستاد گرامیداشت سوم خرداد تشکیل شده و از تمام دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر تقدیر می‌کنیم زیرا کمیته پشتیبانی این روز مشخص و کمیته ارزیابی امسال به کمیته‌های این ستاد اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در این مناسبت‌ها و مراسم‌ متأسفانه برخی از دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند و مبلغ ناچیزی را نیز برای نصب پلاکارد در اداره خود در نظر نمی‌گیرند که در کمیته ارزیابی این اقدام جمع‌بندی و گزارش نهایی ارسال می‌شود.

فرماندار پردیس اظهار کرد: افرادی که در این خصوص کم‌کاری می‌کنند کور خوانده‌اند زیرا پای انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و امام و رهبری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی زحمات بسیاری را کشیده‌اند و هرگز اجازه نمی‌دهیم سوم خرداد کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه برنامه محله‌محوری در شهرستان پردیس انجام می‌شود، اذعان کرد: محله‌محور‌شدن سلامت طی همایشی در تهران مطرح شد و در پردیس نیز جلساتی در این خصوص برگزار شده و برنامه فوق‌العاده خوب و پیشرفته‌ای هم در نظر گرفته شد است.

حیدری خاطرنشان کرد: این محله‌محوری در بومهن به‌عنوان پایلوت آغاز خواهد شد، اما محلات مختلف مدنظر قرار گرفته بود اما خیابان سپاه شهر بومهن به‌عنوان مبدأ آغاز این طرح انتخاب و برای این کار باید تمام دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی افزود: شوراها و شهرداری‌ها باید بیش از دیگران پای کار باشند و مشکلات محله سپاه از همه لحاظ رفع شود و از لحاظ شهرسازی، روشنایی، نظافت، سطل زباله، رنگ‌آمیزی، آسفالت و… توسط دستگاه‌های مختلف آب، گاز، مخابرات، اداره فرهنگ و ارشاد، شبکه بهداشت و درمان و… رسیدگی شود.

فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: 6 ماه فرصت برای زیباسازی این محلات است و در شهرستان‌های سطح استان این رقابت به‌وجود آمده و در پایان محلات برتر اعلام می‌شود.

وی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و در جلسات مختلف و مباحثی مطرح شد که چهره ادارات در این ماه باید تغییر کند و حرمت این ماه را باید بیش از پیش نگه‌داشت.

حیدری اضافه کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در این ماه خدماتی شایسته را با قیمت و کیفیتی مناسب به مردم ارائه بدهند و رستوران‌هایی که در این ماه فعال هستند شناسایی و پوشش مناسبی را در ورودی‌های خود داشته باشند.

فرماندار پردیس در پایان متذکر شد: ماه محرم و رمضان آسیب‌های اجتماعی کم می‌شوند و کمک به فقرا افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید همگی در این ماه معنویات بیشتری را جذب و خدمات بیشتر و شایسته‌تری را به مردم ارائه بدهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا