150 ساعت آموزش دانش‌آموزان شرق استان تهران توسط پلیس راهور شرق استان تهران/ افزایش تصادفات شرق استان تهران در سه‌ماهه اول سال 97

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران با اشاره به 150 ساعت آموزش دانش‌آموزان شرق استان تهران از افزایش تصادفات شرق استان تهران در سه‌ماهه اول سال 97 خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، مجتبی دلیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و اظهار داشت: پلیس راهور در انجام‌وظیفه خود چند کار مهم را انجام می‌دهد؛ پلیس راهور در همه مراسم هفته دفاع مقدس حضور خواهد داشت و نظم این مراسم‌ها را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: پلیس راهور در برنامه‌های محرم اقدامات ویژه خواهد داشت و از رانندگان می‌خواهیم که در شب‌های محرم در حد امکان از خودرو شخصی استفاده نکنند و در این شب‌ها مراقب تردد عابرین پیاده باشند چراکه این عابرین دارای لباس مشکی هستند.

دلیری از مسئولان هیئت مذهبی خواست تا در برقراری امنیت شهروندان در هنگام عزاداری کوشا باشند و تا حد امکان از معابر اصلی خیابان‌ها استفاده نکنند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران بیان داشت: شهرداری‌های شرق استان تهران باید وسایل نقلیه عمومی و ایاب و ذهاب را تأمین کنند تا تردد خودروهای شخصی تا حد امکان در ماه محرم کاهش پیدا کند.

وی با توجه به فرارسیدن مهرماه به طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ادارات آموزش‌وپرورش در شرق استان تهران باید از رانندگانی برای سرویس مدارس استفاده کنند که به‌عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری برای دانش‌آموزان باشند و ازنظر سلامت مورد تائید باشند.

دلیری تأکید کرد: خودروهای سرویس مدارس باید ازنظر فنی سالم بوده و هیچ‌گونه مشکل فنی نداشته باشند و قبل از شروع به کار معاینه فنی را دریافت کنند. در اطراف مدارس باید تابلوهای مخصوص نصب شود تا رانندگان در اطراف مدارس با سرعت ایمن رانندگی کنند.

وی افزود: پلیس راهور آماده همکاری و اطلاع‌رسانی و آموزش به دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌ها است؛ چراکه در همه حال باید جامعه هدف اطلاعات و آگاهی لازم را نسبت به موضوعات رانندگی و ایمنی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: معاینه فنی در سرویس مدارس خط قرمز راهور است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد حتماً متوقف خواهد شد.

دلیری بیان داشت: تعطیلات پایان تابستان امسال با محرم همسو شده است و در این ایام پلیس راهور از ناجا برای ایمن‌سازی بزرگراه‌ها کمک گرفته تا مشکلی برای شهروندان پیش نیایید.

وی فرارسیدن هفته ناجا را تبریک گفته و به عملکرد پنج‌ماهه پلیس راهور در شرق استان اشاره کرد و گفت: در شرق استان تهران دو مرحله فرهنگ و آموزش ترافیک برای موتورسواران برگزار شد و در این همایش کلاه ایمنی به آن‌ها اهدا گردید.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: در مدارس و برای آموزش دانش‌آموزان شرق استان تهران 150 ساعت آموزش حضوری توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی برگزار شد و دراین‌بین بیش از 6 هزار دانش‌آموز آموزش دیدند.

دلیری بیان داشت: در سه‌ماهه اول سال تصادفات شرق افزایش‌یافته است ولی با تدابیری که توسط کارشناسان راهور در شرق استان تهران اندیشیده‌اند این تصادفات کاهش چشمگیر خواهد داشت.

وی افزود: در سه‌ماهه اول سال تعداد تصادفات در شرق استان تهران افزایش 10 درصدی درون‌شهری را داشتیم و در سه ماه دوم با کاهش 28 درصدی مواجه بودیم.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: رسانه‌ها و اصحاب قلم با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توانند در کاهش تصادفات مؤثر باشند.

دلیری اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه روبه‌جلو با 36 درصد و سرعت غیرمجاز 24 درصد بوده است و این دو مورد علت اصلی تصادفات در شرق استان تهران بوده است؛ در بین این تصادفات 31 درصد برای عابرین پیاده و موتورسواران 29 درصد از تصادفات شرق استان تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا