شهردار بومهن خبر داد؛

افتتاح 7 پروژه با 17 میلیارد بودجه در بومهن در دهه فجر/ درآمد 140 میلیون تومانی بومهن از بازیافت زباله

شهردار بومهن با اشاره به افتتاح 7 پروژه با 17 میلیارد بودجه در بومهن در دهه فجر، گفت: سهم شهرداری بومهن از بازیافت زباله 140 میلیون تومان است.

به گزارش صبح پردیس، سعید علی بخشی طی نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور محسن بخششی، رضا عبداللهی رئیس کمیسیون عمران، احمد جوشن لو و مرتضی غفاری اعضای شورای اسلامی شهر بومهن در سالن اجتماعات شهرداری بومهن برگزار شد، ضمن خیرمقدم به خبرنگاران، اهل قلم را چشم و زبان شهروندان نامید و اظهار داشت: در تمام جلسات فرمانداری، حضور شخص شهردار الزامی است اما زمانی که وزیر یا استاندار برای افتتاح مترو آمدند از شهرداری بومهن و شورای اسلامی این شهر دعوتی به عمل نیامد که از این موضوع گله داریم.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۵۶ پروژه عمرانی آغاز و پایان یافته و ۱۱ پروژه در دست اقدام داریم و با توجه به رشد جمعیت بالا و روز افزون شهر بومهن، اقدامات عمرانی و منابع مالی شهرداری جوابگوی این جمعیت نیست.

شهردار بومهن تصریح کرد: ۴۵ میلیارد بودجه بسته شده شهر است که ۲۳ میلیارد آن جاری و ۲۰ میلیارد عمرانی است و با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفره، سهم هر شهروند ۲۱۰ هزار تومان می‌شود که این مبلغ پاسخگوی جمعیت و مشکلات این شهر نیست.

علی بخشی ادامه داد: تفاوت بومهن با دیگر شهرها این است که هسته مرکزی شهر شکل گرفته و دستگاه‌هایی مانند آب، فاضلاب و گاز حفاری می‌کنند و این اقدامات کارهای عمرانی را در چشم شهروندان کمرنگ می‌کند.

شهردار بومهن اضافه کرد: امسال سال خوبی از نظر بودجه بوده که در تاریخ این شهر سابقه نداشته در پایان برج 9 بودجه شهر محقق شده باشد و دلیل آن نظم اداری، مالی، خدمات شهری و… بوده است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال هفت طرح با ۱۷ میلیارد بودجه افتتاح خواهد شد که می‌توان به افتتاح پل لوران، پل مکانیزه لوران، ساختمان اورژانس شماره ۲ بومهن، سوله بحران، پارک هوافضا و… اشاره کرد.

علی بخشی اظهار کرد: پارک خیرساز منطقه هوافضای بومهن برای اولین بار با مشارکت مردمی و حمایت 20 درصدی شهرداری با کیفیت بالا و هزینه یک دهمی ساخته شده است.

شهردار بومهن بیان کرد: اولین سالن استاندارد ورزشی بومهن که در طی شصت روز در ۱۲۰۰ مترمربع و با بودجه دو میلیارد تومانی در فاز اول افتتاح و تا پایان سال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۲۹ پروانه و امسال 37 پروانه به برکت تصویب طرح تفصیلی صادر شده است. ۷۸ حکم تخریب بناهای غیرمجاز با توجه به حکم دادگاه اجرا شده و ما مکلف به اجرا بودیم.

شهردار بومهن اضافه کرد: شفافیت مالی در شهرداری بومهن طی سال گذشته باعث کاهش هزینه‌ها شده و سیاست‌های مالی و کاهش هزینه‌ها را داشتیم.

وی تصریح کرد: شهرهای بومهن، پردیس، جاجرود، دماوند، رودهن و… زباله خود را به منطقه گندک می‌بردند اما سمتی در این منطقه نداشتند که برای اولین بار بنده کاندید و نایب رئیس منطقه گندک شدم.

*درآمد 140 میلیون تومانی بومهن از بازیافت زباله

علی بخشی اظهار کرد: با توجه به پولی که به منطقه می‌دادند ۱۲۰ میلیون تومان برای بازیافت زباله بود؛ طی مناقصه جدیدی که برگزار شد، امروز این مبلغ به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده و ماهی ۱۴۰ میلیون به بومهن تعلق می‌گیرد و همچنین در این مرکز سوله‌ای برای انتقال سگ‌های بی‌سرپرست ساخته خواهد شد.

شهردار بومهن افزود: در ادوار قبل شورا مبلغ ۲ میلیارد تومان برای ساخت باغ چنار این شهر هزینه شده که بنیاد نیز بنابر وظیفه این پارک را پلمپ کرده و طبق قانون این هزینه‌ها را برای مناطقی که در اختیار ندارند نباید صرف می‌کردند و این پول از جیب مردم خرج شده و هدر رفته است.

وی با بیان اینکه حوزه شهرداری نسبت به ادوار مختلف ۹۸ درصد کاهش هزینه داشته، گفت: در خصوص جمع آوری وانت‌های سیار جلسه گذاشتیم و ۱۵ دستگاه توقیف و پس از چند روز با تعهد آزاد شدند اما با مصوبه شورای شهر در چهار نقطه مناطقی مشخص شده تا وانت‌ها در آنجا مستقر شوند.

*ساخت سرای محله در نقاط مختلف بومهن

در ادامه این نشست رضا عبداللهی رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بومهن ضمن خیرمقدم به اهل قلم شهرستان پردیس، اظهار کرد: در شهرک بهار طلاییه سوله ورزشی ساخته شده بود که طی زمان کمی تخریب شد و در پی تعمیر یا جابه جایی آن و ساخت زمین چمن فوتبال هفت نفره در کنار آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بومهن گفت: ساخت ۳ سرای محله در نقاط مختلف شهر، احداث پارک دیگری در منطقه هوافضا، تکمیل بلوار امام رضا(ع) به پل لوران، تعریض ورودی خیابان شهید حق وردیان، انتقال تیرهای برق و جابه‌جایی ایستگاه تاکسی‌ها، مشکل این خیابان که باعث ایجاد ترافیک داخل شهر بومهن شده را حل خواهد کرد.

وی بیان داشت: جهت اخذ بودجه استانی برای احداث زیرگذر پل سیاهرود برنامه‌هایی داریم که تعریض نهرهای سیاه بند و… در برنامه شورای شهر برای تصویب قرار دارد.

*برای اجرای پروژه‌ها تفاوتی بین محلات شهر بومهن نمی‌بینیم

سپس احمد جوشنلو عضو شورای اسلامی شهر بومهن، اظهار داشت: تفاوتی بین نقاط مختلف شهر نداریم و در پروژه‌های عمرانی به نقاط مختلف یکسان خدمات داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن بیان کرد: ساخت سوله‌ها و زمین‌های ورزشی را در نقاط مختلف و محروم بومهن از جمله شهرک کشاورزی، ترک آباد، شهر آباد، خیابان شهید حق وردیان و… در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه ساخت پل مکانیزه خیابان سپاه به دلیل تردد بسیار زیاد دانش آموزان را در برنامه داریم، گفت: متاسفانه برخی در حال گرفتن کرشت از شهر بومهن هستند که این ضرر زیادی را به شهرداری وارد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا