افتتاح نمایشگاه بزرگ جلوه‌های عاشورا در فاز ۱۱ پردیس

نمایشگاه بزرگ جلوه‌های عاشورا در فاز ۱۱ پردیس افتتاح شد و تا ۴ مهرماه پذیرای علاقه‌مندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد بود.

به گزارش صبح پردیس، مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ جلوه‌های عاشورا با حضور فرماندار، امام جمعه، معاون سیاسی، شهردار و اعضای شورای شهر بومهن، شهرداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر پردیس، بخشدار بومهن، رؤسای اتاق اصناف، آموزش و پرورش، صمت، اداره تبلیغات و سایر مسؤولان در زون پنج فاز ۱۱ برگزار شد.

این مراسم با روایتگری حجت الاسلام سیدمحمدصادق بهشتیان مدیر اجرایی نمایشگاه و روضه خوانی در فاز ۱۱ پردیس از شامگاه دوشنبه آغاز به کار کرد و تا ۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، اظهار کرد: امیدواریم در عرصه اندیشه و عمل از پیروان واقعی ائمه معصومین(ع) باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ماه محرم تلاش خود را برای توسعه و ترویج معارف دینی و مذهبی پیرامون قیام عاشورا و امام حسین(ع) انجام می‌دهیم تا این پرچم همیشه بر افراشته باشد.

فرماندار پردیس بیان کرد: در روزهای پایانی ماه محرم از این فضای معنوی، بی‌آلایش و فارغ از زرق و برق و شاخ و برگ‌های برخی از مراسم‌های محرم مشاهده می‌کنیم استفاده کرده و از روایتگری‌ها دل‌هایمان را جلا بدهیم.

در ادامه حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس اظهار کرد: یکی از مسائل با اهمیت برای ما مسأله دینی و فرهنگی است که به همین دلیل برگزاری این نمایشگاه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس مطرح و به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی و شهرداری پردیس و شرکت عمران مسؤولیت برگزاری این نمایشگاه را به عهده گرفتند و امروز نمایشگاه بزرگ جلوه‌های عاشورا در فاز۱۱ با ۱۷ غرفه و محل برگزاری تعزیه و سایر موارد افتتاح شد.

امام جمعه پردیس افزود: امسال عزاداری‌ها با شکوه بسیاری علی‌رغم تحریم‌ها برگزار شد و دشمن با شدت به دنبال این بود تا این مراسم‌ها تعطیل شود اما مردم بصیر ایران اسلامی، هیأتی‌ها، روحانیت، مسؤولان و پای کار آمدند و مراسم‌های خوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت و معنویت به نحو احسن برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: حق را با گریه در عزاداری، مراسم‌ها، سخنرانی‌ها بیان کرده و در کنار آن باید در خصوص منکر، فحشا و زشتی‌ها نیز صحبت کرد تا مردم متوجه شوند زیرا نگفتن این مطالب فراموشی به همراه خواهد آورد.

وی یادآور شد: جلوه‌های عاشورا با روایتگری راویان، حقایق را به صورت مصور بیان تحلیل و توضیح خواهند داد، اتفاقات و اقداماتی که باعث عدم تبعیت مسلمانان از امام حسین(ع) شد در این روایتگری‌ها بیان می‌شود.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: حقایق، باطل و علت‌های اینکه چگونه امام حسین(ع) به قتلگاه وارد شدند با ورود تیم‌های ۳۰ نفره بازدید کننده به همراه یک راوی بازگو خواهد شد و بازدیدکنندگان از غرفه‌های مختلف تولیدات داخلی، پوشاک اسلامی، مهدکودک، هنرهای دستی و غیره دیدن خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: جای چنین نمایشگاه بصیرت و معرفت افزایی در فاز ۱۱ خالی بود و تلاش یک‌ماهه دست اندرکاران برپایی آن به ثمر رسید و این عنایت امام حسین(ع) به ساکنان این فاز است زیرا هر کجایی که با نام امام حسین(ع) همراه و اشک ریخته شود خیمه آن حضرت است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا