مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی در شهر پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی/ مجموع افتتاح مسکن مهر پردیس در آبان‌ماه به ۶۰ هزار واحد رسید

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس از افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا آبان‌ماه خبر داد و گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی در شهر پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، مهدی هدایت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس اظهار کرد: امسال علیرغم شیوع ویروس کرونا و افزایش بی‌سابقه آن در کشور و محدودیت‌های ناشی از آن، تا امروز به بیشتر تعهداتی که به مردم دادیم جامه عمل پوشاندیم.

وی افزود: در اوایل آبان‌ماه و اواخر مهرماه 14 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد که بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بود و بزرگ‌ترین افتتاحیه مسکن مهر کشور به شمار رفت، چرا که هیچ شهری تا امروز 14 هزار واحد را یکجا افتتاح نکرده بود.

هدایت با بیان اینکه مجموع افتتاح مسکن مهر پردیس در آبان‌ماه به 60 هزار واحد رسید، گفت: فرآیند تحویل واحدها را از ماه‌های قبل آغاز کرده بودیم و این روند ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم افتتاحیه‌ها تحویل واحدها تا پایان دی‌ماه زمان ببرد.

وی ادامه داد: در فاز 11 بلوک به بلوک به مالکان اعلام و دفترچه‌های اقساط را می‌گیرند و در زمان بندی مشخص بلوک‌ها را تحویل می‌گیرند، این فرآیند در بقیه فازها نیز انجام می‌شود و پیش بینی ما این است که تا پایان دی‌ماه واحدها را به مالکانی که به دنبال تحویل واحدها هستند به شرط اخذ کارت قسط تحویل دهیم.

*تکمیل حدود ۱۲ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر شهر پردیس تا پایان سال ۹۸ و خردادماه ۱۴۰۰

هدایت تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها امید است در کنار تحویل واحدهای قبلی 10 هزار واحد مسکن مهر نیز در اوایل بهمن‌ماه افتتاح شود، در واقع در بهمن‌ماه به افتتاح 70 هزار واحد در پردیس خواهیم رسید، حدود 12 هزار واحد باقی می‌ماند که تعدادی تا پایان سال و بخش دیگر تا خردادماه سال آینده تکمیل می‌شوند.

وی بیان کرد: علت اینکه بخشی از واحدها در سال آینده تکمیل می‌شوند این است که عملیات اجرایی این واحدها از اوایل امسال بابت کسری واحد شروع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: یکی از عمده مشکلات ما در اواخر سال 97 عدم انتخاب واحد 12 هزار نفر در پردیس بوده است که بلاتکلیف بودند و علیرغم اینکه به تعهدات مالی خود عمل کرده بودند هنوز انتخاب واحد نکرده بودند زیرا واحدی در پردیس وجود نداشت.

وی عنوان کرد: عملیات 10 هزار واحد در حال اجراست و جلسات هفتگی با محوریت افتتاحیه در بهمن‌ماه تشکیل می‌شود.

*افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی در شهر پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی/ ۳ مدرسه و یک درمانگاه افتتاح می‌شوند

هدایت افزود: امید است طی روزهای آینده که حداکثر تا اواخر هفته بعد باشد، با حضور وزیر راه و شهرسازی 550 میلیارد تومان پروژه روبنایی افتتاح و یا کلنگ زنی شود.

وی ادامه داد: در این مراسم 3 مدرسه و یک درمانگاه افتتاح می‌شوند، حدود 28 پروژه روبنایی شامل فضاهای ورزشی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز در پردیس کلنگ زنی می‌شوند.

هدایت تصریح کرد: در کنار تحویل واحدهای پردیس که به سرعت اتفاق می‌افتد، موضوع تامین خدمات را در اولویت‌های جدی خود قرار داده‌ایم که هفته بعد با حضور وزیر راه و شهرسازی محقق می‌شود.

*کلنگ احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 پردیس به زمین زده خواهد شد

وی بیان کرد: همچنین با حضور وزیر راه کلنگ احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 پردیس به زمین زده خواهد شد، پیمانکار این پروژه مشخص شده و قرارگاه خاتم الانبیا برنده مناقصه احداث این تصفیه خانه شده است، عملیات اجرایی این مهم به طور رسمی با حضور وزیر راه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: با احداث این تصفیه خانه دیگر مشکلی در باب تصفیه فاضلاب پردیس در افق جمعیتی این شهر نخواهیم داشت، همچنین در این پروژه از پساب فاضلاب در فضای سبز پردیس استفاده می‌شود و با سیستم طراحی شده و اخذ مجوزها، پساب در فضای سبز پردیس نقش ایفا خواهد کرد.

وی در خصوص متروی پردیس اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده و تاییدیه سازمان مدیریت و امضای نوبخت این موضوع در دستور کار اول دولت قرار گرفت، درحال حاضر از وزرای اقتصاد و کشور و معاون حقوقی ریاست جمهوری استعلام شده و به دنبال جواب آنها هستیم تا به محض تصویب دولت عملیات اجرایی متروی پردیس با شراکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان خاص‌ترین پروژه‌ها در بخش ریلی آغاز شود.

هدایت افزود: با توجه به اینکه پروژه متروی پردیس 100 درصد زیرزمینی است و فقط در جاجرود به صورت پل می‌باشد، مانع و معارضی نداریم و پیش بینی می‌شود در بازه 4 ساله بتوانیم متروی پردیس را تکمیل کنیم، ‌این مترو داخل شهر پردیس، شمال شهر تهران، فیروزکوه و دماوند را پوشش می‌دهد.

*ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی در شهر پردیس/ ۳۰۰۰ واحد مسکن ملی بین فاز ۵ و ۹ پردیس واقع شده است

وی در ارتباط با پروژه طرح اقدام ملی که جزو دستور کار ویژه وزارت راه است، ادامه داد: در پردیس 14 هزار واحد در دو بخش برنامه ریزی شده است که از این تعداد 11 هزار واحد واگذاری عرصه با تعهد ساخت به تعاونی‌های مسکنی است که واجد شرایط طرح اقدام ملی هستند.

هدایت تصریح کرد: در بخش اول 11 هزار واحد عرصه واگذار می‌شود که ساخت را خود تعاونی‌ها انجام می‌دهند، در این تعداد واحد همه اراضیها تخصیص داده شده‌اند و آماده‌سازی ها در حال انجام هستند.

وی بیان کرد: 3000 واحد تهعد ساخت یا متقاضی داشتیم که ثبت نام کرده‌اند، در این 3000 واحد که بین فاز 5 و 9 پردیس است بیش از 120 دستگاه ماشین در حال کار هستند و در مرحله اجرای فوندانسیون هستیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: عملیات اجرایی این 3000 واحد به خوبی پیش می‌رود و پردیس یکی از شهرهای پیش‌رو در طرح اقدام ملی است، پیش بینی می‌شود که طی روزهای آینده به این تعداد ثبت نامی که افتتاح حساب کرده و 40 میلیون تومان واریز کرده‌اند، قسط دوم نیز برای پرداخت اعلام شود.

*اخذ سند برای ۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده در شهر پردیس با همکاری وزارت اطلاعات

وی اظهار کرد: در آزادسازی اراضی ملی در پردیس با کمک متولیان توانستیم بیش از 1100 هکتار اسناد اراضی ملی طی دو سال در پردیس تا امروز از طریق اداره ثبت اخذ شود،‌ ارزش ریالی این اسناد حدود 6000 میلیارد تومان است که طی این مدت به نام دولت صادر شده است.

هدایت افزود: این روند ادامه دارد تا تمام اراضی ملی در محدوده و حریم پردیس آزاد و اسناد به نام دولت صادر شود،‌ می‌توانیم از ظرفیت اراضی آزاد شده در بخش‌های مختلف و تامین خدمات یا طرح‌های توسعه‌ای پردیس استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا