اعزام 1000 زائر از شهرستان پردیس به مرقد امام خمینی (ره)

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج علی ابن موسی‌الرضا (ع) پردیس از اعزام 1000 زائر از شهرستان پردیس به مرقد مطهر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، حامد حمزه‌خانی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بعد از ابلاغ مأموریت برگزاری مراسم ارتحال توسط ناحیه مقاومت پردیس از طریق فرمانداری جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان کرد: در این جلسه سه کمیته فرهنگی با ریاست امام جمعه، کمیته اجرایی با ریاست سپاه و کمیته پشتیبانی با ریاست فرمانداری تعیین و فعالیت‌ها آغاز شد، چندین جلسه پیرامون این مراسم با محوریت کمیته‌ها برگزار و هماهنگی خوبی صورت گرفت و با حمایت خوب کمیته پشتیبانی و کمیته فعالیت مؤثر کمیته فرهنگی برنامه‌ریزی خوب و کاملی انجام شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج علی ابن موسی‌الرضا‌(ع) پردیس ادامه داد: امروز ۲۳ اتوبوس با ظرفیت یک هزار نفر از دو شهر و یک بخش شهرستان به حرم مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اعزام 1000 زائر از شهرستان پردیس به مرقد امام خمینی (ره)، اضافه کرد: چهار اتوبوس از جنوب شهر و چهار اتوبوس از شمالی بومهن، چهار اتوبوس از بخش جاجرود و ۱۱ اتوبوس از نقاط مختلف شهر پردیس اعزام خواهند شد.

حمزه‌خانی تصریح کرد: اتوبوس‌هایی پیشرفته برای روزه‌داران در نظر گرفته شده تا مشکلی در انجام این فریضه الهی نداشته باشند، همچنین افطار در هنگام بازگشت به وسیله پک‌های افطاری به زائران اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این اعزام پک‌های فرهنگی به زائران اهدا می‌شود که شامل سی‌دی محتوایی شب‌های قدر، ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سیاسی متناسب با این ایام اهدا می‌شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج علی ابن موسی‌الرضا (ع) پردیس بیان کرد: آپ وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) برای تلفن‌های همراه اندروید ارسال می‌شود همچنین پک‌ها بانوان متفاوت با آقایان است و پک‌هایی برای کودکان تهیه و براساس آمار ارائه‌شده تقدیم زائران خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ساعت 14:30 امروز مراسم بدرقه باحضور مسؤولان شهرستان در محل عوارضی آزادراه تهران ـ پردیس انجام خواهد شد و بازگشت زائران یک ساعت به اذان مغرب خواهد بود.

حمزه‌خانی با تقدیر از کمیته پشتیبانی شهرداری‌های بومهن و پردیس گفت: تمام وظایف محقق شده و دهیاری‌ها نیز در این زمینه پیش‌قدم بودند، همچنین در مسیر رفت و بازگشت این مراسم برای زائران در اتوبوس‌ها مستند زندگی حضرت امام خمینی (ره) پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم‌هایی در غالب اورژانس، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی این کاروان را اسکورت خواهند کرد، متذکر شد: پایگاه‌های بسیج مساجد برای عموم مردم ثبت‌نام‌های اعزام را انجام داده و بحث بیمه را برای تمام زائران انجام دادند، نسبت به سال گذشته سهمیه پردیس کاهش داشته اما به حدی استقبال زیاد بود که شرمنده جمع عظیمی از مردم شدیم زیرا امسال به شهرستان‌ها سهمیه بیشتری دادند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج علی ابن موسی‌الرضا(ع) پردیس با بیان اینکه شهرستان پردیس در شب‌های قدر میزبان شهدای گمنام است، گفت: به لطف خدا امسال میزبان ۴ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس هستیم که از شب گذشته این شهدا تحویل ستاد شدند و در مراسم‌های مختلف شب‌های قدر میهمان مساجد شهرستان خواهند بود.

وی اضافه کرد: ستاد گمشدگان برای زائران پیش‌بینی شده و دو دستگاه مینی‌بوس در پارکینگ اختصاص یافته به ستاد شهرستان حضور خواهند داشت تا اگر افرادی از سرویس‌های خود جا بمانند تا آخرین نفر را باز گردانیم.

حمزه‌خانی درخصوص حضور پرشور جوانان در این کاروان تصریح کرد: برخلاف تبلیغات رسانه‌های بیگانه به حمدالله نسل‌های جدید انقلاب خداجو هستند و روزبه‌روز شاهد مطالبه بیشتر جوانان برای شناخت بیشتر انقلاب و حضرت امام خمینی‌(ره) هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این اشتیاق و شور روزبه‌روز بیشتر می‌شود زیرا عدالت و خداجویی کلیدواژه تمام بشریت است و در تمام جهان شاهد افزایش این مطالبات هستیم و این با انقلاب پیوند اساسی دارد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج علی ابن موسی‌الرضا (ع) پردیس گفت: ذات انقلاب مبتنی بر محوریت توحیدی است و این فطرت با خوی تمام انسان‌ها مطابقت دارد و روزبه‌روز شاهد حضور جوانان در این‌گونه مراسم‌ها هستیم.

وی در پایان متذکر شد: در برگزاری این مراسم کمک و همراهی زیادی را از سوی مردم شاهد هستیم که نشان از ولایتمداری و بصیرت بالای مردم دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا