شهردار بومهن:

اداره گردشگری شهرداری بومهن برای حمایت از هنرمندان راه‌اندازی می‌شود

شهردار بومهن گفت: این شهر بوم شهر اقوام ایرانی است و برای توسعه گردشگری و حمایت از هنرمندان ، اداره گردشگری در شهرداری راه اندازی می شود.

مجتبی رضا زاده روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تقدیر ازهنرمندان شهر بومهن در هفته صنایع دستی وگردشگری ومیراث فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان با عشق هنر را به صنعت تبدیل می کنند و زحمات مسئولان حوزه گردشگری برای تقویت و حمایت از هنرمندان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مشکلات وکمبودهایی در حوزه هنر داریم، توضیح داد: هنرمندان با عشق و علاقه هنر را به صنعت تبدیل می کنند و در هر حوزه ای که موضوع عشق و هنر با هم ممزوج باشد مشکلات زیاد است و باید برای رفع و حل آن اقدام کرد.

رضا زاده ادامه داد: برخی ازهنرمندان در منازل خود با شرایط سخت و نامناسب فعالیت هنری دارند و شهرداری ساماندهی امور هنری شهر بومهن را برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است تا تولیدات هنری با ایجاد جاذبه گردشگری برای شهروندان استانهای همجوار و یا گردشگران خارجی عرضه و توسعه اقتصادی شهر را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بومهن، پردیس و رودهن محل گذر مسافران استانهای شمالی است و نمایش هنر هنرمندان صنایع دستی راهکاری برای بهبود بازار اقتصادی هنرمندان شهرستان در بوم شهر اقوام ایرانی است.

شهردار بومهن گفت: در سنوات گذشته در ایام نوروز در مقابل شهرداری نمایی از گردشگری به نمایش گذاشته شد و ما امروز به دنبال ایجاد زیر ساخت های موثر برای توسعه گردشگری در شهر هستیم و با استفاده از تولیدات صنایع دستی هنرمندان می توانیم این زیر ساخت را در تعامل با اداره گردشگری و با حمایت فرمانداری تقویت کنیم.

رضا زاده با تاکید بر ضرورت هویت بخشی فرهنگی، توضیح داد: معرفی صنایع دستی اقوام مختلف در بوم شهر اقوام ایرانی راهکاری موثر برای هویت بخشی و ایجاد حس تعلق در این شهر است با توجه به اینکه همه اقوام ایرانی در یک شهر سکونت دارند و در قالب یک ایران در نمای شهری هستند.

شهردار بومهن گفت: هنرمندان جهادگران حوزه اقتصاد هستند و تولیدات ایرانی – اسلامی در عرضه اقتصاد تاثیر بسزایی دارد، هنرمندان هنر را به صنعت و کارگاه بزرگ در قالب کار جهادی و در مقوله اقتصاد مقاومتی به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: ایجاد سایت جامع گردشگری برای عرضه محصولات هنری در فروشگاههای مجازی و فیزیکی در ۳۱ استان و یا صادرات محصولات با بهره گیری از فضای مجازی راهکاری برای معرفی بهینه دست سازه هایزیبای هنرمندان است.

شهردار بومهن گفت: راه اندازی بازارچه هنرمندان در شهر و استفاده از ظرفیت اقوام ، راه اندازی بازارچه فصلی در حیاط شهرداری بومهن، سطح بندی ارائه محصولات در بازارچه های فصلی با نظارت اداره صنایع دستی، واگذاری واحدهای تجاری شهرداری به هنرمندان با تخصیص تسهیلاتو شرایط مناسب بخشی از برنامه های شهرداری بومهن برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران شهر بومهن است.

رضا زاده ادامه داد: برپایی نمایشگاه در ورودی کارگاه و یا کارخانه صنعتی و هنری، راه اندازی خانه فرهنگ و آموزش رشته های هنری با استفاده از ظرفیت هنری اساتید صنایع دستی شهر بومهن بخش دیگری از اقدامات این دستگاه خدمات رسان برای حمایت از هنرمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا