اجرای طرح شهید سلیمانی در پردیس به مرحله رسیدگی موردی رسید

فرماندار شهرستان پردیس گفت: طرح شهید سلیمانی جهت مقابله با بیماری کرونا و کنترل شیوع آن، در سه بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی ‌در شهرهای پردیس، بومهن، بخش جاجرود و روستاهای شهرستان اجرا شده و به مرحله لکه گیری و رسیدگی موردی رسیده ‌است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، عبدالعظیم رضایی اظهار داشت: طرح سردار سلیمانی باهدف تعقیب و پیدا کردن بیماران در منازل با رهگیری کسانی که مشکوک به بیماری هستند و یا با خانواده ای ارتباط داشتند که احتمال ابتلای آنها به بیماری هست در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به دستگاه‌های فعال در طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان، نیروهای بسیج، بازرسان اتاق اصناف و با مساعدت فرمانداری، شهرداری های پردیس و بومهن و بخشداری های بومهن و جاجرود، دستگاه های فعال در اجرای این طرح در سطح شهرستان هستند.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات موثر کشوری برای کنترل بیماری کرونا است، اظهار داشت: این طرح اهمیتی اساسی در تامین سلامتی مردم شهرستان دارد و دستگاه های فعال در اجرای طرح به ویژه ناحیه مقاومت بسیج و شبکه بهداشت و درمان برای اجرای این طرح در شهرستان بسیار پرتلاش ظاهر شده‌اند.

رضایی افزود: افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تجمع جمعیتی با توجه به حضور مردم در مراکز خرید برای تامین مایحتاج نوروزی برای کاهش صدمات بیماری ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تشدید نظارت ادارات بر فعالیت اصناف، اظهار داشت: شهرداری شهرهای بومهن و پردیس ضمن بررسی شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تجمع جمعیتی نسبت به برخورد قانونی با دستفروشان و بساط گران اقدام کنند و در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد تالارهای پذیرایی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر اساس آخرین دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی و اقدامات مربوطه را انجام دهند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اجرای طرح سردار سلیمانی با نظارت شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان بر باشگاه ها و هیات های ورزشی، کنترل فعالیت باغ تالارها در روستاها با همکاری بخشداران و تداوم همکاری دستگاه‌ها با شبکه بهداشت و درمان و ناحیه مقاومت بسیج در سطح شهرستان در حال برگزاری است.

رضایی با بیان اینکه برای اجرای محدودیت ها تابع ستاد ملی کرونا هستیم ، اظهار داشت: افزایش و یا کاهش فعالیت‌ها و محدودیت‌ها به میزان شیوع بیماری بستگی دارد و برای اجرای محدودیت ها و ممنوعیت ها در شهرستان تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش ایرنا، پردیس یکی از شهرستان‌های استان تهران است که کارمندان ادارات، عوامل سپاه، بسیج، هلال‌احمر و اورژانس، سازمان‌های مردم نهاد، سفیران سلامت، اصحاب رسانه، فرماندار، شهرداران، بخشداران آن در یک پایگاه جهادی و در یک صف مشترک برای دفاع از سلامت شهروندان حضور فعال دارند.

در این طرح تیم‌های مراقبتی، حمایتی، نظارتی از طریق کمک‌های نقدی و حمایت‌های مردمی، به صورت فعال در صحنه حضور دارند تا منسجم و یکپارچه و با اولویت دادن به اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بتوانند بیش از گذشته در مسیر مقابله گام بردارند.

همسویی کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی در پردیس به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل از سوی دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح حمایت می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا