آرایشگاه‌های زنانه در شهرستان پردیس صاحب اتحادیه می‌شوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: تعداد آرایشگاه‌های زنانه به حد نصاب یعنی ۵۰ آرایشگاه رسیده که پس از برگزاری انتخابات در زمانی کمتر از دو ماه صاحب اتحادیه مستقل خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس، حامد سوریان اظهار کرد: در شهرستان پردیس اتحادیه صنف پوشاک خرازان و آرایشگران و رسته‌های همگن در یک اتحادیه بودند و در حال حاضر با توجه به سکونت بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این شهرستان، مجوز تشکیل اتحادیه مستقل به آرایشگران بانو داده می‌شود.

وی با اشاره به روند تشکیل اتحادیه مستقل در شهرستان، افزود: متقاضیان اتحادیه مستقل آرایشگران بانو طی یکسال گذشته رای کمیسیون نظرات شهرستان را دریافت و این رای به تایید کمیسیون نظارت عالی رسیده و رای قطعی شده که پس از رسیدگی به اعتراضات انتخابات قانونی برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: پس از فراخوان ثبت نام، ۱۹ نفر برای هیات مدیره و بازرس اتحادیه آرایشگران بانو ثبت نام کردند، پس از دریافت پاسخ مثبت استعلام از قوه قضائیه، پلیس و اتاق اصناف اسامی داوطلبان نهایی شده و برای انتخابات فراخوان داده می‌شود.

سوریان با اشاره به اهمیت پیشگیری کرونا و رعایت فاصله اجتماعی در برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگاه بانوان، تصریح کرد: برگزاری انتخابات منوط به دریافت مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان است و در این راستا ۲۰ روز قبل از برگزاری انتخابات برای دریافت مجوز از دستگاه یاد شده اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ تعداد اتحادیه‌ها بیشتر است، بیان کرد: در کلان‌شهر تهران بیش از ۱۴۰ اتحادیه ثبت شده است اما در شهرستان‌ها به دلیل محدودیت، رسته‌های همگن در یک رده قرار می‌گیرند که اگر به حد نصاب برسند بر اساس قانون نظام صنفی مجوز اتحادیه مستقل به آنها داده می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا