برگزاری مانور آتش‌نشانی امداد و نجات و اطفای حریق در فاز 11 پردیس/ تأسیس مرکز آتش‌نشانی فاز ٨ پردیس در سال آینده

شهردار پردیس با اشاره به برگزاری مانور آتش‌نشانی امداد و نجات و اطفای حریق در سازه‌های مرتفع در فاز 11 پردیس، گفت: پنجمین مرکز آتش‌نشانی شهر پردیس در فاز ۸ شهر پردیس تأسیس می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، کورش گلریز در حاشیه مانور آتش‌نشانی امداد و نجات و اطفای حریق در سازه‌های مرتفع که با حضور سرهنگ حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، اساتید دانشگاه ایمنی و آتش‌نشانی «صالح‌آباد تهران» و گروه ارزیابی آتش‌نشانی استان تهران در فاز 11 شهر پردیس اجرا شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شهر پردیس به‌ویژه فاز 11 این شهر وجود سازه‌های مسکونی مرتفع به‌صورت انبوه‌سازی است.

شهردار پردیس تصریح کرد: همچنین شهرداری پردیس با توجه به ویژگی مذکور یک دستگاه خودروی مدرن آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیک 56 متری و دارای قابلیت اجرای اطفای حریق در سازه های 18 طبقه از شرکت معتبر «روزن باور» کشور اتریش خریداری و به همراه 21 پرسنل آتش نشان به مرکز آتش نشانی تازه احداث فاز 11 منتقل کرد.

گلریز با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی دانش آتش‌نشانان و اجرای تمرینات مکرر در قالب برپایی مانورهای امداد و نجات خاطرنشان کرد: وجود آموزش‌های مناسب و تمرینات پرتکرار یکی از مهم‌ترین نیازمندهای نیروی انسانی در هر مجموعه‌ای است و این مهم برای پرسنل آتش‌نشان که به‌طور مستقیم با سلامت شهروندان مرتبط هستند، اهمیتی دوچندان دارد.

وی بیان کرد: ازاین‌رو، دوره‌های متعدد آموزش امداد و نجات و اطفای حریق برای کارکنان مراکز چهارگانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس به‌ویژه مرکز فاز 11 برگزارشده تا پرسنل با برخورداری از آموزش‌های کافی، بهترین کارکرد را در حین اجرای عملیات ارائه دهند.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها صرفاً به آتش‌نشانان محدود نیست و شهرداری پردیس در قالب برنامه‌ریزی‌های مدون در حال ارائه آموزش‌های شهروندی به ساکنان واحدهای مسکونی، کسبه مراکز تجاری، دانش آموزان و اولیای مدارس، نواحی کارگاهی، سازمان‌های دولتی و … است.

گلریز در ادامه از احداث پنجمین مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر پردیس خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های شاخص در دست اجرای شهرداری پردیس احداث یک مرکز آتش‌نشانی دیگر در فاز هشت این شهر است که این پروژه سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: تلاش همیشگی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس ارائه بهترین خدمات به شهروندان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در سرفصل امداد و نجات است و درخواست امروز مدیریت شهری پردیس برای تحقق این هدف بزرگ، تخصیص اعتبارات لازم و وجود سایر همکاری‌ها از سوی نهادهای ذی‌ربط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا